"Yemin ederim size baylar, fazla bilinçli olmak bir hastalıktır. Gerçek, tam bir hastalık. Sıradan bir bilinç, insanın yaşamı için fazlasıyla yeterlidir. "
Kitabın ilk bölümü kadın karakterin yaşadığı mutsuz bir evliliğin nasıl başladığını ve nasıl devam ettirmek için çabaladığını anlatarak ilerliyor. Karakterin dönüşüm yaşamadan önceki bu yaşam tarzı ,kendini kabul ettirmeye çalışması, karşısındakine hiç de saygı duymayan bir adamın yanında olmak için akla gelebilecek herşeye katlanması ve yinelenen buhran dolu bu yaşam süreci okuyucuyu malesef boğuyor. Devam etmek için çabalasam da birinci bölümü zorla bitirdim diyebilirim. Bir kitabı yarım bırakmak çok nadir yaşadığım bir son bazen olay sürüklemese de merak duygusuyla okuduğum ve kendimi zorladığım kitaplar da oldu ve bir şekilde devam edebildim ama bu kitapta merak duygusu da devam etmem için yetmedi.