Rabia Nur

Rabia Nur
Bazen öğrenmenin tek yolu yaşamaktır.
20 ÖYKÜ / 20 YAZAR
10/10
·125 syf.··
2024 69. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 12 Temmuz 2024 01:01
20 farklı yazarın ve 20 farklı temalarda öykünün buluştuğu o şahane eser... Yeni kalemler ile tanışacağınız hepsi emek kokan eserler... Asla sıkılmayacağınız, öykülerin içerisinde, o satırların arasında kendinizden birşeyler bulabileceğiniz, kimisi hüzünlendiren kimisi ise sevindiren öyküler bunlar.. Benim gibi yeni yazarlar tanımayı, farklı bakış açıları görmeyi seven biriyseniz, bu esere kesinlikle bir şans vermelisiniz... Daha önce farklı yazarların öykülerinin bir kitapta buluştuğu Dalında Öyküler kitabını okumuştum ve onu da çok beğenmiştim. Fakat bu kitap benim için diğer kitaplardan çok farklı, çok özel... Canım dostum @kbroznrclkk 'in "Kapı" adlı öyküsü bu eserde bulunmakta ve ben bu öyküyü okurken onun adına gururlandım, mutlu oldum, hep içimden bu öyküyüle beraber ona nice kapılar açılsın dedim... Burdan da kalemini ve yüreğini sevdiğim canım dostuma tebriklerimi sunuyorum. Kalemini ve yüreğini konuşturmaktan asla vazgeçme... Başta canım @kbroznrclkk olmak üzere diğer tüm yazarların ve romanoku yayınları 'nın emeklerine sağlık. Okuyacak herkese şimdiden keyifli okumalar diliyorum...
1000k
Novelius Edebiyat Öykü SeçkisiYakup Özdemir · Romanoku Yayınları · 202477 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kadın Beyni-Erkek Beyni
9/10
·224 syf.··
2024 67. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 01 Temmuz 2024 16:54
Eserin isminden de anlaşılacağı üzere konusu kadın ve erkeğin beyin yapısının beraberinde getirdiği problemler ve nedenleri... Öncelikle eser bilgi ağırlıklı olmasına rağmen her bölüm de parça parça devam ettirilen örnek bir ilişki hikayesi de barındırdığı için. İlişkiler konusunda da bir çok bilgi edinilmektedir. Erkeklerin empati yeteneğinin ve işitsel tarafının zayıf olduğu, kadınların ise daha detaycı ve dikkatli varlıklar olduğu. Hatta erkek beyinli kadınlar veya kadın beyinli erkekler olduğunu öğrendiğim okumaktan çok keyif aldığım bir eser oldu. Son 15 yıl öncesine kadar bildiğimiz beyin çizim ve fotoğraflarının her ne kadar hem kadın hem de erkeğe ait olduğunu düşünmüş olsakta aslında bu zamana kadar gördüğümüz o fotoğrafların erkek beynine ait olduğu anlaşıldı. Bunun en büyük nedenlerinden biri savaş ve idam ortamlarında en iyi erkek beynine ulaşılabilinmesiydi. Oysa şuan günümüzde hem fonksiyonel olarak hemde görünüş olarak kadın ve erkek beynin birbirinden farklı olduğu kanıtlanmıştır. Geçmişte teknoloji gelişmeden önce de önemli bilgilere adım atılmış bunlardan biri Gladyatörlerin Doktoru Gale tarafından sadece beyine dokunarak, beyinin yumuşak yapısından dolayı "duyularla", beyinciğin ise sert yapısından dolayı "kaslarla" ilgili olabileceğini söylemiştir. Onun dokunarak elde ettiği bu bilgi günümüzdeki bilgilerden pekte uzakta değildir. Daha önce hiç kadın ve erkeği bir gezegenin temsil ettiğini duymuş muydunuz bilmiyorum. Venüs, mitolojide ki Afrodit yani aşkın ve güzelliğin tanrıçası anlamına gelmektedir. Mars ise Roma mitolojisinde ki Savaş Tanrısı anlamına gelmektedir. Bu yüzden Venüs kadınları, Mars ise erkekleri temsil etmektedir. Aristo'dan, bilim insanlarından, mitolojiden, astrolojiden, tarihten, bir çok araştırma ve yazarın gözlem yeteneği
Bidünyakitapgrubu
Kadın Beyni Erkek BeyniSerkan Karaismailoğlu · Elma Yayınevi · 201912,4bin okunma
Bülbülü Öldürmek
9/10
·360 syf.··
2024 54. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2024 19:31
"İstediğin kadar saksağını vur vurabilirsen ama unutma, bülbülü öldürmek günahtır.." Yazarın 1956 yılında yazmaya başladığı otobiyografik eserler zamanla derlenerek Bülbülü öldürmek kitabına dönüşüyor. Eser 1960 yılında yayımlandığında çok büyük bir ilgi görüyor ve 1961 yılında Pulitzer Edebiyat Ödülünü kazanıyor. Eser ırkçılığın toplumda nasıl karşılandığını, ırkçılık yapmayı reddeden kişilerin bile nasıl baskıya uğradığını bir ailenin üzerinden çok güzel bir şekilde anlatıyor. Avukatlık yapan Atticus, toplumun baskılarına rağmen suçsuz olduğunu düşündüğü bir siyahiyi savunmasıyla olaylar gelişiyor. Eseri Atticus'un kızı Scout'un bakış açısından okuyoruz. Ve evet okumayı düşünenlere bilgi olsun Scout karakteri kız, çünkü belli bir kısma kadar Scout'un kız olduğunu anlamak mümkün değil. Irkçılığın dışında beni çok etkileyen konulardan biri de Atticus'un Jem ve Scout adında iki çocuğu var ve bu çocuklar küçük yaşta annelerini kaybediyorlar. Babalarının onlarla kurduğu ilişki, onları eğitme tarzı ve eğer o siyahiyi mahkeme salonunda savunmazsa çocuklarının yüzüne bakamıyacağı düşüncesi içimde yer etmişti gerçekten. Olay örgüsünün çok merak uyandırıcı olduğunu söyleyemiycem. Fakat akıcı ve sade bir dili olduğundan ayriyetten de konusunun çok güzel olmasından dolayı beğendiğim bir eser oldu. Yazarın Tespih Ağacının Gölgesinde adlı eserinde Scout karakterine tekrar hayat verdiği söyleniyor bu yüzden en kısa sürede onu da okuyacağım. Size de keyifli okumalar diliyorum...
Edebiyat
Bülbülü ÖldürmekHarper Lee · Epsilon Yayınevi · 202088,8bin okunma
Kalbimdeki Boşluk
9/10
·254 syf.··
2024 41. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Mart 2024 05:51
Şimdi herkesten kendine ufak gibi gözüken derin bir soru sormasını rica ediyorum. Sorumuz şu "sizin kalbinizdeki boşluk nedir?" Benim kalbimde boşluk yok falan demeyin, eminim herkesin var. Kapatamadığı bir his, yokluğunu dolduramadığı biri, herşey olabilir. Hayalinizdeki mesleğe kavuşamamanız bile olabilir. Eseri okurken şüphesiz herkes kendine dönüp o soruyu soracaktır. Bende kendime dönüp sordum ve kendimce yine bir cevabım oldu elbette. Her sorun çözülmek için meydana gelmez. Bazen de sadece sorunu anlayıp kabullenebilmek gerekir. Eser bana biraz da Doğan Cüceloğlu'nun Savaşçı adlı eserini anımsattı. O eserde savaşçı olmaya, ruhunu ve kendini o yönde adım adım hazırlamaya başlıyordun bu eserde ise hepimizin içinde bazı yaraların boşluk açtığını ve Eylül karakteri ile düşe kalka boşluğunuzun önce farkına varmayı sonrasında nasıl doldurulması gerektiğini veya asla dolamayacak olan boşluklar için, o boşlukla nasıl yaşanılabileceğini okuyoruz. Eser genç bir kızın ailesi tarafından sevilmeyişini, içinde ki boşluğu hissedip onu bastırmaya çalışmasını konu ediniyor. Merak uyandırıcı, akıcı ve sade dili ile çok keyifli bir okumaydı. Olay örgüsü çok gerçek ve çok içten duygulardan oluşuyor. Yaşananlara üzülmüş olsam da, sorunlardan ders çıkarılması gerektiğini, hiç kimsenin kendi dünyasında neler yaşadığını bilmediğimizi ve tam anlamıyla bilemiyceğimizi, her insanın hayatımıza iyi veya kötü bir sebep uğruna geldiğini, çok iyi kurguya dönüştürüp anlatan bir eserdi. Uzun zaman sonra sonu çok güzel biten bir kitap okumuş oldum ve son sahneyi okurken içimde birşeyler koptuğunu hissettim. Keşke insanlar birbirlerini anlamak için birazcık çaba sarf etseler... Yazarı Duygu şentürk ve eserin editörlüğünü yapan güzel arkadaşım @kbroznrclkk tebrik ediyorum. Çok güzel bir eserdi.
Edebiyat
Kalbimdeki BoşlukDuygu Göker Şentürk · Armoni Yayıncılık · 2023155 okunma
Sakar
10/10
·120 syf.··
2024 40. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 19 Mart 2024 22:07
Neden üst üste sarsıcı romanlar okuyorum, hiç anlamıyorum. En sonunda kendi kendimin psikolojisini bozacağım. Daha önce adını hiç duymadığım, hiç bir yerde denk gelmediğim bu eseri tavsiye üzerine okumaya başladım. @kbroznrclkk kendisi bu eser ile tanışmamda çok güzel bir vesile oldu ve bana bu kitabı önerdi. İyi ki önerdi de, okudum dediğim bir kitap oldu. Eser bir kız çocuğunun doğumundan itibaren şiddete uğramasını konu ediniyor. Eser bitti fakat ben kafamda bir çok soru işaretiyle baş başa kaldım. Ailenin başka çocuğu olmasına rağmen neden sadece Diana şiddete maruz kalıyordu? Yaşadığı şeylere rağmen nasıl kahkahalar atabiliyordu? Anlayamıyorum... Gerçek bir hikayeden esinlenerek yazıldığını öğrendiğim de daha çok sarsıldım. Nasıl yani gerçekten vicdandan yoksun insanlar mı var? Maalesef ki var... Eserde herşey ince bir ip üzerindeydi sanki. O kadar çok gergin ve sinirli oldum ki. Eserin içine girebilmek ve Diana' yı ordan çıkarmak istedim. Anneannenin torununa karşı düşkünlüğü, öğretmenin Diana'yı kurtarmak için gösterdiği çaba, Diana'yı her görenin içi parçalanmasına rağmen, anne-babanın müthiş rol yeteneği ile elden birşey gelememesi ve en acısı ağabeyin son cümlesi 'kendimiz olmaya izin verilseydi, abi kardeş olabilir miydik?' Neden kendiniz olmanıza izin verilmedi, bu kadar baskının sebebi neydi ki? Bazı soruların cevabı yok. Geriye kalan sadece içler acısı bir son... Hala kitap ile bakışıyorum. Elime aldım ve son sayfaya ne ara geldim, bilmiyorum... Eserde karakterlerin kendi ağzından olaylar anlatılıyor ve son ana kadar Diana'nın da birşeyler söylemesini, yaşadıklarını bir de ondan dinlemeyi ve nasıl bu kadar güçlü olabildiğini söylemesini isterdim. O yönden eseri eksik buldum. Eserin en güzel ve örnek olan o kısmı tabiki öğretmendi. Beni ilgilendirmez
1000Kitap
SakarAlexandre Seurat · Metis Yayınları · 20255,8bin okunma