“Ölümü hazırlayamazsınız. Hayatı hazırlayamazsınız. Onlar öylesine, olduğu gibi gelir. Hayattan bir an’ı soyutlayamazsınız. Hiçbir şey o an’a bağlı olamaz. Her şey sürecin bir parçasıdır.”
BÜYÜK DEFTER-KANIT-ÜÇÜNCÜ YALAN
“Evet. En hüzünlü kitaplardan bile daha hüzünlü hayatlar vardır.”
Bahsedildiği kadar varmış dedirten o kitap.
Savaş zamanı anneannelerine emanet edilen ikizlerin hayatta kalma mücadelesini, yaşam savaşını, verdikleri sınavı çok iddialı bir şekilde kaleme almış yazar. Her bölümde bizleri biraz daha şaşırtan ve ters köşe yapan okuduklarımıza hayret ettirecek bir kurgu.
Bu kitapta her şeyle karşılaşabilirsiniz, mideniz almayabilir, bu kadarı da olmaz diye diye sayfaları çevirebilirsiniz. Hele son bölümde okuduklarınız gerçek miydi sanır mıydı diye ikilemde bırakan bir kitap.
Savaşın insan ruhuna etkisini hissettirenlerden…
Tadı damakta kalan unutulmayacak bir eser bence.