Benden size tavsiye sahafçılardan kitap tavsiyesi isteyin. Şimdiye kadar hiç yanıltmadılar beni. Tavsiye üzerine -basımı yok diye biliyorum- alıp okuduğum kitapta yazar Günter Wallraff Almanya’nın Türkiye’den işçi talep ettiği yıllara 1983-1985 dayanmakta. Yazar iki yıl boyunca kılık değiştirerek Türklere karşı yapılan davranışları ve kötü yaşam koşullarını anlatmakta. Kitapta anlatılanın detayına inmektense bir farkındalıktan bahsetmek istiyorum. Aslında biz genel olarak Suriyelilere nasıl davrandıysak fazlasıyla Almanlar da Türklere öyle davranmış. Ucuz işçi gücü altında fazla çalışma saatleri, kötü yaşam koşulları ve muhtemelen bunların bir çoğu kaçak durumda. Ve ne yazık ki haklarını arayacakları bir durum söz konusu da değil. Okurken hem üzüldüm hem farkındalığım arttı çoğu yaptıklarımıza karşı. Yazarı tüm gerçekliğiyle kendi halkını karşısına almak durumunda da olsa yazdığı için takdir ettim. Aynı durumda biz olsak bu şekil tüm gerçekliğiyle yazar mıydık bilmiyorum. Tavsiye ederim. İyi okumalar dilerim.
En AlttakilerGünter Wallraff · Milliyet Yayınları · 1985257 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Benden size tavsiye sahafçılardan kitap tavsiyesi isteyin. Şimdiye kadar hiç yanıltmadılar beni. Tavsiye üzerine -basımı yok diye biliyorum- alıp okuduğum kitapta yazar Günter Wallraff Almanya’nın Türkiye’den işçi talep ettiği yıllara 1983-1985 dayanmakta. Yazar iki yıl boyunca kılık değiştirerek Türklere karşı yapılan davranışları ve kötü yaşam koşullarını anlatmakta. Kitapta anlatılanın detayına inmektense bir farkındalıktan bahsetmek istiyorum. Aslında biz genel olarak Suriyelilere nasıl davrandıysak fazlasıyla Almanlar da Türklere öyle davranmış. Ucuz işçi gücü altında fazla çalışma saatleri, kötü yaşam koşulları ve muhtemelen bunların bir çoğu kaçak durumda. Ve ne yazık ki haklarını arayacakları bir durum söz konusu da değil. Okurken hem üzüldüm hem farkındalığım arttı çoğu yaptıklarımıza karşı. Yazarı tüm gerçekliğiyle kendi halkını karşısına almak durumunda da olsa yazdığı için takdir ettim. Aynı durumda biz olsak bu şekil tüm gerçekliğiyle yazar mıydık bilmiyorum. Tavsiye ederim. İyi okumalar dilerim.
En AlttakilerGünter Wallraff · Milliyet Yayınları · 1985257 okunma
Bir kitabın yazara ve okura saygısı olmayan dini duygularımızı kutandan ayetlerle kendi düşüncelerini haklı çıkarmak istercesine sayfaları boyayarak kendi dışında gördüğü gerçekleri sert bir ifade ile yazan anlamıyorsun esseksin diyen bir kitap!!!Sayfa 359 arkadaşlar ifade aynen şu " EŞŞEKLER İÇİN GENEL TEKRAR YA DA KİŞİSEL GERİLEYİŞ MANİFESTOSU'
Sadece bu da değil!sayfa 61-62 de tekerlekli sandalyede bulunan ya da baska azası noksan müslüman kardeslerimize de şu sözlerle tekme atarcasına elestiriyordu: " Tekerlekli sandalyelerde yaşayan sakatlara futbol basketbol takımları kurup kupa maçları yaptırıyorlar. Bir kolu,bir bacağı ya da ikisi de olmayanların yüzme sporuyla uğraştıklarını haberlerden izliyoruz.Yamaç paraşütü yaptırılan felçliler! Aklım almıyor? Kimse iç huzuruyla kaderine razı olmuyor. Allah bana bunu layık görmüş, vardır bir bildigi demiyor..." Sen hayırdır kardeşim ya! Bu sözlerle onların yaşam enerjisini nasıl sömürebilirsin! Destek olup, taktir etmek varken: nasıl böylesine acımasız bir üsluple kaderinize razı gelin der gibi tekme atarak bir köşeye itersin...Elime kitabınızı aldığımda kurandan ayetlerimizi görünce,zannettim ki muhteşem bir eser! Senin nezlinde engelli anlayışı bu mudur!!!Hiç bir görme engeli olmadığı halde Kuran’la buluşmayı başaramamış, ama görme engelli olmasına rağmen Kuran’ı Kerim ile bu dünyasını ve ebedi hayatını taçlandıran insanlar da vardır. Aynı şeklide fiziki hiç bir engeli olmamasına rağmen üzerine farz olan namazın tadına varamamış, ama sakat olmasına rağmen namazlarını aksatmadan eda eden insanlarda elbet bulunmaktadır. Şimdi dini açıdan bir daha düşünüldüğünde acaba kim engelli, kim kusurlu, kim eksik! Bir de sizin engelli arkadaşlarımız için sarf ettiginiz sözlerin devamında bakış açınıza bakalım sayfa 62:"kaderimize