Minikatun

Minikatun
@Minikatun
Beni tanımlamak bana sınırlar çizmektir. (Erasmus)
Öğretmen
Lisans
Kafamın içi
1998
115 okur puanı
Ocak 2019 tarihinde katıldı
9/10
·261 syf.·
2025 78. kitabı
Benden size tavsiye sahafçılardan kitap tavsiyesi isteyin. Şimdiye kadar hiç yanıltmadılar beni. Tavsiye üzerine -basımı yok diye biliyorum- alıp okuduğum kitapta yazar Günter Wallraff Almanya’nın Türkiye’den işçi talep ettiği yıllara 1983-1985 dayanmakta. Yazar iki yıl boyunca kılık değiştirerek Türklere karşı yapılan davranışları ve kötü yaşam koşullarını anlatmakta. Kitapta anlatılanın detayına inmektense bir farkındalıktan bahsetmek istiyorum. Aslında biz genel olarak Suriyelilere nasıl davrandıysak fazlasıyla Almanlar da Türklere öyle davranmış. Ucuz işçi gücü altında fazla çalışma saatleri, kötü yaşam koşulları ve muhtemelen bunların bir çoğu kaçak durumda. Ve ne yazık ki haklarını arayacakları bir durum söz konusu da değil. Okurken hem üzüldüm hem farkındalığım arttı çoğu yaptıklarımıza karşı. Yazarı tüm gerçekliğiyle kendi halkını karşısına almak durumunda da olsa yazdığı için takdir ettim. Aynı durumda biz olsak bu şekil tüm gerçekliğiyle yazar mıydık bilmiyorum. Tavsiye ederim. İyi okumalar dilerim.
En AlttakilerGünter Wallraff · Milliyet Yayınları · 1985257 okunma
Minikatun isimli okura yanıt verildi
Minikatun
@Lonewolff Listeme ekledim. Teşekkürler 😊
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
9/10
·261 syf.·
2025 78. kitabı
Benden size tavsiye sahafçılardan kitap tavsiyesi isteyin. Şimdiye kadar hiç yanıltmadılar beni. Tavsiye üzerine -basımı yok diye biliyorum- alıp okuduğum kitapta yazar Günter Wallraff Almanya’nın Türkiye’den işçi talep ettiği yıllara 1983-1985 dayanmakta. Yazar iki yıl boyunca kılık değiştirerek Türklere karşı yapılan davranışları ve kötü yaşam koşullarını anlatmakta. Kitapta anlatılanın detayına inmektense bir farkındalıktan bahsetmek istiyorum. Aslında biz genel olarak Suriyelilere nasıl davrandıysak fazlasıyla Almanlar da Türklere öyle davranmış. Ucuz işçi gücü altında fazla çalışma saatleri, kötü yaşam koşulları ve muhtemelen bunların bir çoğu kaçak durumda. Ve ne yazık ki haklarını arayacakları bir durum söz konusu da değil. Okurken hem üzüldüm hem farkındalığım arttı çoğu yaptıklarımıza karşı. Yazarı tüm gerçekliğiyle kendi halkını karşısına almak durumunda da olsa yazdığı için takdir ettim. Aynı durumda biz olsak bu şekil tüm gerçekliğiyle yazar mıydık bilmiyorum. Tavsiye ederim. İyi okumalar dilerim.
En AlttakilerGünter Wallraff · Milliyet Yayınları · 1985257 okunma
Minikatun
Dedem işçi göçüyle Almanya’ya gidenlerden biri ve babam çocuk yaşında olmasına rağmen yapılan tüm ırkçılıkları hatırlıyor. Duvarlarda “Türkler defolsun” yazıyormuş (en basit örneği). Bundan dolayı babam, biri Suriyelilere veya başka ırklara karşı ırkçı davrandığında “Benim elin gavurundan farkım olmalı çünkü aynılarını ben yaşadım” der sürekli. Yaşayanlar bilir ırkçılığın ne olduğunu…
Kitabı okuduktan sonra kitaba"oha" ya da "cüş" derim
1/10
·269 syf.··
2023 57. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 04 Şubat 2023 18:49
Bir kitabın yazara ve okura saygısı olmayan dini duygularımızı kutandan ayetlerle kendi düşüncelerini haklı çıkarmak istercesine sayfaları boyayarak kendi dışında gördüğü gerçekleri sert bir ifade ile yazan anlamıyorsun esseksin diyen bir kitap!!!Sayfa 359 arkadaşlar ifade aynen şu " EŞŞEKLER İÇİN GENEL TEKRAR YA DA KİŞİSEL GERİLEYİŞ MANİFESTOSU' Sadece bu da değil!sayfa 61-62 de tekerlekli sandalyede bulunan ya da baska azası noksan müslüman kardeslerimize de şu sözlerle tekme atarcasına elestiriyordu: " Tekerlekli sandalyelerde yaşayan sakatlara futbol basketbol takımları kurup kupa maçları yaptırıyorlar. Bir kolu,bir bacağı ya da ikisi de olmayanların yüzme sporuyla uğraştıklarını haberlerden izliyoruz.Yamaç paraşütü yaptırılan felçliler! Aklım almıyor? Kimse iç huzuruyla kaderine razı olmuyor. Allah bana bunu layık görmüş, vardır bir bildigi demiyor..." Sen hayırdır kardeşim ya! Bu sözlerle onların yaşam enerjisini nasıl sömürebilirsin! Destek olup, taktir etmek varken: nasıl böylesine acımasız bir üsluple kaderinize razı gelin der gibi tekme atarak bir köşeye itersin...Elime kitabınızı aldığımda kurandan ayetlerimizi görünce,zannettim ki muhteşem bir eser! Senin nezlinde engelli anlayışı bu mudur!!!Hiç bir görme engeli olmadığı halde Kuran’la buluşmayı başaramamış, ama görme engelli olmasına rağmen Kuran’ı Kerim ile bu dünyasını ve ebedi hayatını taçlandıran insanlar da vardır. Aynı şeklide fiziki hiç bir engeli olmamasına rağmen üzerine farz olan namazın tadına varamamış, ama sakat olmasına rağmen namazlarını aksatmadan eda eden insanlarda elbet bulunmaktadır. Şimdi dini açıdan bir daha düşünüldüğünde acaba kim engelli, kim kusurlu, kim eksik! Bir de sizin engelli arkadaşlarımız için sarf ettiginiz sözlerin devamında bakış açınıza bakalım sayfa 62:"kaderimize
İçinizdeki Öküze Oha DeyinBülent Akyürek · Fincan Yayınları · 20171,169 okunma
Minikatun
İyi ki bu incelemeyi gördüm. İlelebet elime almak istemeyeceğim bir kitap türüymüş. Teşekkürler uyarı için 😊Ağzınıza sağlık 🌸
İnsanı anlatmak değil, susmak yorar. İnsanı yaşamak değil, gizlemek yorar. İnsanı yol değil, kalmak yorar.
Sayfa 116·Kitabı okudu
Alıntı
Minikatun
Anlatmak da bir süre sonra yoruyor. Susmak daha zahmetsiz.