Son zamanlarda okuduğum en ilginç roman. Toplamda 116 sayfa ve bir kaç saat içinde biten akıcılıgı ve dili oldukça iyi bir roman. Erlend Loe yeni yeni edebiyat hayatına giren Norveçli bir yazar. Bu romanı dünyanın ve insanlığın gidişatına yönelik bir başkaldırış. Loe romanın' da doğanın sahibinin kimse olmadığı ve bundan insanların yararlanarak para kazanmalarının yanlış olduğunu anlatıyor. Dünyayı aç gözlü insanların değil doğa ile barışık insanların kurtarabilecegini belirtiyor. Bongo adlı bir geyik ile arkadaşlık kuruyor. Tabi Rogers, Sağcı adam, Düsseldorf gibi karakterleride unutmamak gerek. Okunur. Tavsiye ederim.
#erlendloe #doppler #okudumbitti
20. Yüzyılın belkide en büyük insanlık dramları ikinci dünya savaşında Yahudi toplama kamplarında yaşanmış. Bunun tanıklarının anlattığı ve romanlaştıgı kitaplar okuyorum bu aralar. Gerçekten bu kitapta çok etkileyici ve sürükleyici bir kitap. Toplama kampında yahudilere dövme yapıp kollarına numara çizen Lale'nin anlattıkları ile şekilleniyor roman. Soluksuz okuyacağınız bir eser. Tavsiye ederim. Lale, Gita, Baretski, Doktor Mengene, Dana ve Cilka. Romanda geçen bir cümleyi sizlere aktarıyorum. Her gün yeni bir güne uyanıyorsanız çok şanslısınız demektir.. Tavsiye ederim.
#auschwitzdövmecisi #okudumbitti