Denedim olmadı. Çabalarımın sonu nihayete varamadı. Ben hüsrana komşuyum. Uykum kaçtı. İflasın eşiğine battı bu suçsuz gözlerime hesabım ağırdır vardır şerrim de velakin kalanım hayırdır...
... , asıl sorun şu: Nasıl olur da yapamam ya da daha doğrusu yapabilseydim ne olurdu? Özgür olsaydım,şartlandırılmam beni köleleştirmeseydi.. ''
Özgür olmak istemez miydin Lenina?
Sözcüklerin iyi olması yetmiyor, onları iyi bir amaç uğruna kullanmak gerekiyor... Eğer doğru kullanırsan sözcükler X ışınlarına dönüşebilirler, her şeyi delip geçerler... Okursun ve delinirsin.......... Hiçbir şey konusunda bir şeyler söyleyebilir misin?
Okurken kendi yaşadığınız koşulları, kendi tarihinizi, toplumunuzu sorgulatacak.. Belki Stalin ve Hitler belirgin ve aşırılıkları ile ön plana çıkmış ve yazıldığı zamanın diktatörleri oldukları için en çok onlarla ilişkilendirilmiş ama bugün okurken sizi bazı şeyleri sorgulamaya itiyor.. Bir solukta okunuyor fakat beraberinde çok fazla farkındalığı getiriyor...
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,5bin okunma