İyileşmek demek, yaşadığın şeylerin etkisinden tamamen kurtulmak değildir. Hayat psikolojiden büyük… Yaşadığımız her şeyin bizim üzerimizde bir etkisi kalır. Bunu bir ameliyat izi gibi düşünebilirsin. Önemli olan o izden kurtulmak değil, izin sana verdiği acıyı hafifletmektir.
..Gerçek mutluluğun zevkle hiçbir ilgisi yoktur, çünkü böyle şiddetli uyarıcılardan gelen iyi hislere duyduğumuz bağlılık bizi gerçek mutluluktan uzaklaştırır.
Ne bayram misafiri, ne düğün gölgesiyim
Şu koskoca alemde yalnızlığın sesiyim
Meçhul bir ıstırabın kurbanıyım boşlukta
Bir bodrum katındayım, esrarlı bir loşlukta
Pencereden bakarken gördüğüm tek şey: Hüzün
Farkedemedim hala endamını gündüzün
Bir yığın eski hayal duruyor tabağımda
Eski günlerin tadı sızlıyor damağımda
Gönlümün mahzenine çekildim; biçareyim
Sevgiyi de, aşkı da unuttum; avareyim
Meçhul bir ıstırabın kurbanıyım boşlukta
Bir bodrum katındayım, esrarlı bir loşlukta
Nurullah Genç