Bir kitapta okumuştum. Bazen vazgeçebilmek; en büyük özgürlüktür diyordu. Alışkanlıklarından, hırslarından, takıntılarından... En zoru ise sevdiklerinden vazgeçmekti. Aynı zamanda en acısı...
Belki de özgürlüğün gerçek bedeli.
Yıldızlar aslında nedir size söyleyeyim: Yıldızlar, acıdan delirmiş insanların gökyüzüne sıktıkları kurşunların açtığı deliklerdir. Bilim adamları sürekli yenilerini keşfettiklerini söylüyorlar. Bunda şaşılacak bir şey yok. Yukarısı bir gün dümdüz olacak.
"Bak ne diyor: Olgunlaşmamış insanın özelliği, bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir."