Kitabı, Şükrü Erbaş, vefat eden eşi Hatice Erbaş'ın ardından yazmış.Kitapta eşi ile konuşan, eşinin sözlerinden, zarafetinden, anneliğinden, merhametinden bahsetmiş. Kitap çok hüzünlü. Eşinin yokluğunda var olmuş şair.
"Yeri değişen her şeyin
Seni biraz daha uzaklaştırdığını söyledim
Öylece baktılar yüzüme"
Kitap nasıl anlatılır, insan ölen
eşini nasıl bu kadar güzel satırlara döker işte bu kitapta onu okuyoruz.
Kitabın son sayfalarına doğru söyle diyor Şükrü Erbaş :
"Harfim, hecem, cümlem,
Bütün hatıralarımızı toplayıp geleceğim
Ayrılık o zaman tamam olacak."