"Hayatımızın yönünü içdünyamız belirler, sonunda gittiğimiz yol bizi görünmez hedefimize ulaştırır. Bunun için işe içdünyamızdan başlamak gerekir. Çünkü yolumuz orada çiziliyor."
Ona göre iyi kitapları okumak iyi üniversitelerden eğitim almaktan daha iyiydi. Bir sahafın bir profesörden, bir sarrafın bir sanat tarihçisinden daha bilgili olabileceğini defalarca görmüştü. Üniversitelerin sıradan insanlar için yararlı, üretken insanlar için zararlı olduğunu düşünüyordu.
"İçinde dingin bir yer, sığınılacak bir yer var, ne zaman istersen benim gibi oraya çekilebilir, kendini kendi evinde hissedebilirsin. Pek az insanda vardır bu, oysa herkes buna sahip olabilir”