“Kendi hakkımda hiçbir şey bilmeyişim, Siddhartha'nın bana böylesine yabancı, böylesine bilinmez kalışı bir nedenden, bir tek nedenden kaynaklanıyor: Kendimden korkuyordum çünkü, kendimden kaçıyordum!
Anlaşılmadın. Anlamadılar içine düştüğün durumu. Belki de öyle sessiz kaldın, öyle dinlenilmedin ki unutuldun. Hatırlanmak için çaba sarf etmiyorsun. Biliyorum sana göre değil böyle şeyler. Bir sızı varsa kalbinde onu taşırmadan içinde saklıyorsun. Her defasında içine dökülen, kimsenin içine girip serinlemediği bir deniz ruhun.