Peygamberlerden kork Adso. Gerçek uğruna ölmeye hazır olanlardan da. Çünkü onlar genellikle birçok başka insanı kendileriyle birlikte ölüme sürüklerler. Bazen kendilerinden önce, bazen de kendilerinin yerine.
Evrende hiçbir düzen olmadığını iyi bilmem gerekiyordu. Evrende bir düzen olamayacağı, çünkü bunun onun istemini, O’nun ve her şeye yeteceği gücünü inciteceği düşüncesini kabul etmek güç. Bu nedenle Tanrı’nın özgürlüğü bizim hüküm giymememiz ya da en azından gururumuzun hüküm giymesidir. Ama gerekli olan bir varlık tümüyle olası olana karışmış olarak nasıl var olabilir? Öyleyse Tanrı ile evren arasında ne fark var? Tanrının kendi seçimlerinde mutlak bir her şeye gücü yeterliliği ile mutlak bir özgürlüğü olduğunu doğrulamak Tanrı’nın var olmadığını kanıtlamak anlamına gelmez mi?