Herkesin kendini bir Gregor Samsa gibi hissettiği olmuştur.Bütün benliğini,ruhunu ailene adadiktan sonra işlerine yaramadığın da biraz merhametle karışık kapiyi gösterirler.Bu durum hic şaşmaz. Franz Kafka konuyu ütopik bir çerçevede ele alarak acınası durumu net bir şekilde okurlarına göstermiş. Aslinda bana soracak olursanız Gregor insanken de pek böcekten farksız. İş ve ev arasında kurulan bir düzeneğin içinde de ölüp gidecekti. Bir de..Başkaları için kendinizi parçamana gerek yok senle yada sensiz onlar Bi şekilde bir şeylerin yolunu bulur. (Bakınız bay ve bayan Samsa ve Greke) Hiç kimse için ömrünü heba ettiğine değmiyor yani. Güzeldi heybemize atalım
..
Eyvallah 🩵
Hepinizin eli kanlı dayanamıyorum artık!Evet hepinizin eli kanlı..Savaşmış! Nasıl savaşa bu? Eli kanlı katiller işte o kadar.Ölü toprağa verilir bunlarsa alay ediyor ..Eli kanlı katiller..