Eğer tanrı, bütün bu sefaletlere, bu dertleri, bu eziyetlere, bu acı ve ıstıraplara ve bu mutsuzluklara göz yumuyor ya da izin veriyorsa, bu takdirde iyilik kaynağı değil demektir; yok eğer bütün bunları önleyebilecek güçte değilse, bu taktirde tanrı olarak anılmaya layık değildir.
Buda
Kurtulduğun bir batıl inancın arkasından esef duymak ne korkakça bir harekettir - gerçek olmadığını iliklerine kadar hissettiğin bir şeye inanmayı istemek!