“Gençlik hissiyata dayanır; hissiyat ise kördür, hakikati tam görmez.
Bu yüzden gençlikte insan aşka, heveslere, sefahete meyletmeye çok açıktır.
Fakat gençlik geçer; sevilen güzel yüzler fanidir, gün gelir kabirde çirkinleşir.
Muhabbeti nefsin hesabına kullanırsan sonunda günah, elem ve zillet getirir.
O muhabbeti Allah için yöneltirsen; fani güzellikler senin için ibret ve rahmet vesilesi olur; o muhabbet lezzet verir, elem vermez.”