..."haz ilkesi" denilen şey daha çok neşe yok edicidir.
Bir bireyin anlam arayışı başarılı olduktan sonra bu onu mutlu kılmakla kalmaz, ona acıyla başa çıkabilecek bir yeti de kazandırır..... Toplama kamplarındaki davranış ise, sabahın beşinde kalkıp işe gitmeyi reddeden, bunun yerine barakada sidik ve dışkıyla ıslanmış samanların üzerinde yatan tutuklularının davranışıdır . Hiçbir şey ne uyarılar ne tehditler, bu insanın fikrini değiştirmiyordu . Bunun yerine, ceplerinde sakladıkları bir sigarayı çıkartıp içmeye başlıyorlardı . Bunu gördüğümüz an, bu insanların kırk sekiz saat içinde öleceğini biliyorduk. Anlam yönelimi geri çekilmiş ve sonuç olarak anlık haz arayışı duruma egemen olmuştur.
Bugün be gün karşımıza çıkan bir başka duruma benzemiyor mu ? Bununla, dünya çapında kendilerine "no future"( geleceksiz) kuşak adını veren gençleri düşünüyorum. Elbette sığındıkları şey sadece bir sigara değil, uyuşturucular.
......Genç kuşakta böylesine yaygın olan kitle nevrozu sendromunu bir düşünün;
-depresyon, saldırganlık ve uyuşturucu vb. alışkanlığı-