Nisa Güran

Nisa Güran
Puan vermedi·128 syf.··
2025 7. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2025 02:21
Kısacık bir kitap, ama okurken çok zorlandım. Zebercetin yalnız, çaresiz, psikolojik olarak pek de stabil olmayan biri olması, o bastırılmış cinselliğini detaylı görmemiz, insanlar tarafından sürekli görülmek ve fark edilmek istemesi. Beni boğdu boğdu duvarlara attı. Bitsin artık dedim çok bunalttı, bir iki satır okuyup kenara bıraktım derken az önce zar zor bitirdim. Ben bu kitabın derinliğine ulaşamadım, temalarını gördüm ancak alt metnine erişemedim. Yabancı gibiydi ama yabancıyı okurken böyle hiç zorlanmamıştım. Belki çevremizde gördüğümüz zebercetler beni böyle daralttı. Kısacası psikolojik olarak gerdi bu kitap beni. Belki oruçluyken okumaya çalıştığım için beceremedim bilmiyorum... Ama en sonunda zebercetten nefret ediyor bir yandan da ona dehşet bir şekilde acıyordum Ayrıca hocam kitabın sonuna gelince kapağın ne kadar da yersiz olduğunu fark ediyoruz lol.
Anayurt OteliYusuf Atılgan · Can Yayınları · 202337bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Nisa Güran

, bir kitap okudu
Puan vermedi·128 syf.··
5 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2025 02:21
·
2025 7. kitabı
Yusuf Atılgan
6.3/10 · 37bin okunma
Hımmmm
sayın yargıçlar sonsuz bir boşlukta bir ışık günü öteden iş hanının köşesindeki kestaneci­nin mangatından sıçrayan bir kıvılcım gibi görünen ateş parçası­nın çevresinde ağır ağır dönen bir toprak yığını üstünde ne yap­tıklarını bilmeden kıpırdayan birbirlerini öldürmeseler de öleceklerini bilen sorular soran varlıklardan Yargıç kürsüye vuru­yor
7/10
·404 syf.··
2025 6. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2025 00:00
Kitaba adapte olmam birazzzcık zaman aldı mitolojiye dair ilgim ve bilgim olmadığını düşündüm. Gördüğüm her isimde sürekli araştırma yapmak başta yorucu oldu ve hep öyle ilerleyecek sandım. Yani açıkçası başta kendimi ittirerek başladığım kitap bitsin bari diyerek okudum. Bir süre sonra tamamen o dünyaya girdim. Tanrıları, insanları, nymphaları, karakterlerini, hırslarını hepsini görüyor ve tanıyordum. Peki kim bu Kirke??? Güneş tanrısı Helios'un kızı. Çirkin kızı. Dışlanmış kızı. Düşünsene baban güneş tanrısı, evrenin en güçlü adamlarından birinin kızısın. Ama kimse, annen baban dahil, kimse seni sevmiyor. Aklıma hemen Game of Thrones Tyrion geldi. O da öyleydi ülkenin en güçlü adamının oğlu ancak kimse tarafından sevilmemiş. Kirkenin bu yük altında ezilmesi, çocukluğu boyunca ufak bir kırıntı sevgi görememiş olması çok üzücü. Daha sonra bir ölümlüye aşık olup en saf duygularla ilk defa büyü yapıyor ve onu tanrıya çeviriyor. Gel gör ki insanoğlu vefasız... O yaşında yediği birçok darbenin yanısıra bu baya büyük oluyor. Ve Kirkenin serüveni, kendini tanıması bu şekilde başlıyor. Kirke aslına bakarsak çok güçlü bir kadın karakter. Kitapta da zaten feminist olduğunu alenen görüyoruz. Tanrılara karşı gelmek, adasına gelen erkekleri domuza çevirmek, ve en önemlisi kendini gerçekleştirmek.. herkesin harcı değil. Okurken keyif aldım. Mitolojiye ilgim çok arttı. Başka mitolojik kitaplar da okumayı düşünüyorum. Bu kitabın dili yalındı, sizi bilgiye boğmuyor, ama yer yer çok da güzel anlatıyor. Kitabın sonunda karakterlere dair ufak bilgilendirme metinleri varmış ben çokk geç fark ettim. Onları okumak kitabı anlamlandırabilmek için yeterli olacaktır. Keyifli okumalar dilerim
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,3bin okunma

Nisa Güran

, bir kitap okudu
7/10
·404 syf.··
14 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2025 00:00
·
2025 6. kitabı
Madeline Miller
8/10 · 44,3bin okunma