Kitap sevgisi diye bir sevgi vardır sanırım.Ana sevgisi, kardeş sevgisi, yâr sevgisi gibi bir sevgi.Bu sevgi insanın içinde doğuştan mıdır?Yoksa sonradan mı uyanır?Bunu bilmiyorum.Daha doğrusu, ben şöyle inanıyorum:Kitap sevgisi de bütün öbür sevgiler gibi doğuştan vardır; ama uyuyordur.Onun, zamanı gelince uyandırılması gerekir.Kitap sevgisinin bende nasıl uyandığını düşünüp bu kanıya varıyorum.