Herşeyden önce en az 1 kere daha okuyacağım kitapların lokomotifi oldu. 40 lı yaşlarımda hangi düşüncelere sahip olacağım, yine balıkları sevecek miyim, demokrasiye karşı olan aşkıma demokrasi maşuk olacak mı, bu ve benzeri şartlar altında kitaptan aldığım hazzın değişip değişmeyeceğini, değişirse eğer yine günümüzü anlatmış diyebilecek kalitede ve ileri görüşlülükte mi sorularının cevaplarını şimdiden merak etmekteyim. Dolayısıyla 40 lı, 50 li, 60 lı yaşlarımda farklı düşünce ve heyecanlarda, değişik dünya düzeninde bir daha okuyacağım. Kitap hakkında az buçuk fikir edinen okusam mı acaba diyen veya elinde mevcut olup okunma sırasını bekleyen siz “şansız” -hala okumadığınız için- kitap severlere Orwell
’ ın kurduğu distopik bir dünyanın günümüzü anlattığını, anlatının içerisindeki sistemin(parti), tele-ekranın, düşünce polisinin, çiftdüşün ün ve daha nicelerinin günümüzdeki manasıyla yorumlamasını yapmayacağım. Zira çok klasik bir inceleme olurdu. Bir ileri aşamasına geçip kendi çapımda 2984 romanını yazmış olur şu an raflarda yerini alırdı zaten. :) Tek söylemek istediğim kütüphanenizde bulunsun, sayfalarını bir çevirin, Londra sokaklarında bir gezin, kokuyu içinize çekin, komşularınız proleter mi yoksa kıyafetiniz mavi tulum mu bir gözleminizi yapınız lütfen. Bakmışsınız okumuşsunuz. Bittiğine üzüldüğünüzü söylemiyorum bile.