Sҽɾƙαɳɳ

Sҽɾƙαɳɳ
@Only__Human
𐰾𐰀𐰺𐰚𐰀𐰣 𐰇𐰣𐰀𐰞 ~~••~~••~~••~~••~~~~••~~••~~••~~••~~ Bu dünyada bir izimiz kalacaksa İNSAN'a yakışır şekilde olsun, İNSAN'ca olsun...
ASIL NAMUSSUZ KİM?
10/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2026 48. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2026 17:33
Hiç düşündünüz mü: Bir kadın bedenini sattığında suçlu oluyorsa, onu buna mecbur bırakanlar neden masum sayılıyor? Ve bedenini satın alanlar neden yargılanmıyor? Herkese selamlar sevgili kitap dostlarım. Çok öfkeliyim… Duyguluyum, düşünceliyim… Okurken elimi ayağımı titreten, bu kadar da olmaz dediğim ama çok daha fazlalarının olduğunu bildiğim, beni inanılmaz etkileyen bir kitabı inceleyeceğim: Sıfır Noktasındaki Kadın Aylar önce Pınar Kür ’ün Asılacak Kadın kitabını okumuştum ve o kadar etkilenmiş o kadar etkilenmiştim ki bırakın inceleme yazmayı üzerine cümle bile kuramamıştım. Şimdi bir cesaret yine benzer bir kitabı okudum ve yine benzer duyguları hissettim. Ama bu sefer gücümü toplayıp üzerine bir şeyler yazmak ve içimdekileri dökmek istiyorum. Kitabın yazarı Mısırlı bir psikiyatristtir. Ülkesindeki Kanatır Cezaevinde kadınlarda nevroz hastalığıyla ilgili araştırma yapmaya başlamış ve Firdevs isimli bir idam mahkumu ilgisini çekmiş. Firdevs kendini savunmayan, hiçkimseyle görüşmeyen, devlet başkanına af dilekçesi yazmayı bile reddeden, adeta ölüme gururla yürüyen birisidir ve bu durum yazarımızın inanılmaz ilgisini çeker. Firdevs onun görüşme talebini defalarca reddetse de sonunda Seddavi ile görüşür ve anlattıklarını yani hayatını incelemesini yaptığım kitapta kendi ağzından okuruz… Evet arkadaşlar, bu kitabın içinde zerre kurgu yok. Okuduğumuz her şey tamamen yaşanmış; yüzbinlerce kadının geçmişte yaşadığı ve günümüzde bile benzerlerinin hâlâ yaşandığı bir hikaye… O yüzden bu kadar tesirli… Empati becerisi yüksek, kadın haklarına değer veren erkek okurlar da eminim çok etkileneceklerdir fakat bir kadın olarak ben tüylerim diken diken, yüreğim sıkışarak, iğrenerek, tiksinerek o iğrenç yaratıkların Firdevs’e dokunduğunu hissederek ve aklım almayarak okudum. Kadın olmak çok zor
Edebiyat
Sıfır Noktasındaki KadınNevâl El-Seddavi · Metis Yayınları · 202526,3bin okunma
Sҽɾƙαɳɳ
Yine çok doyurucu ve dolu dolu bir inceleme, keyifle okudum. Değindiğiniz son konuda o kadar haklısınız ki... Dinimizi ve Yüce Peygamberimizi hiç tanımıyoruz bence, bu biraz da bizim eksikliğimiz. Bunu okurken benim de daha önce okumuş olduğum Kur'an Kadını Koruyor kitabını da tavsiye etmek istedim. Çok değerli Gazi Özdemir'in güzel bir eseridir. Saygılar sunarım...:)
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
1000 Kitaptan başka kullandığınız kitap uygulaması var mııııı ? :))
Sҽɾƙαɳɳ
Artık var... Kitapi Social yeni adresimiz. 🙂📚
Varoluş...
Kısacası, aşk hem yaratılışın hem de varoluşun nihai sebebidir. Hak, bu aşkı deneyimlemek ve çoğaltmak için varlığı yaratmış; insanı da bu aşkı bilerek, hissederek ve deneyimleyerek kendisine yaklaşması için var etmiştir. Varoluş, bu aşkın ebedi bir tezahürü ve yankısıdır.
Sayfa 110·Kitabı okudu
Alıntı
Derin Birgin isimli okura yanıt verildi
Sҽɾƙαɳɳ
Haklısnız... Umarım daha çok kişi keşfeder.
10/10
·312 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 29 Ocak 2025 19:05
Tarık Tufan'ın Kaybolan'dan sonra okuduğum ikinci kitabı... İlk kitapta beni oluşturduğu dünyaya çeken anlatım dili, bu kitapta tamamen kaybolmamı sağladı. Anlattığı hikayelerdeki karakterlerin iç dünyalarını o kadar içten ve gerçekçi anlatması, her karakterde kendinizden de bir şeyler bulmanızı sağlıyor. Bölümler halinde ve birbirinden kopmayacak şekilde ilerleyen hikaye her adımda sizi daha da çok içine çektiği gibi olay örgüsünü de zamanla hızlandırıyor. Hikayeyi kurgulayış şekli, bölümlerin sonuna eklediği merak arttırıcı virgüller ve vurucu son ile sizin hiç kopmamanızı sağlıyor. Sıradan gibi görünen bir hikayeyi bu kadar duygu yoğunluğuyla bitirmek ve bunu da hiç duygu sömürüsü yapmadan aksine vurucu gerçeklerle anlatmak... Karşılıksız aşk, özlem, hayal kırıklığı, pişmanlık, yalnızlık, umut, arayış ama hiç bir zaman hayattan kopmayış... Ne olursa olsun insan insana lazım. Saklıkuyu bizi çağırmıyor ama her birimizi çağıran bir yerler vardır, belki de zamanı gelmemiştir. Çok uzun zaman sonra çok yoğun duygularla bitirdiğim bir kitaptı... O son mektup ve o son cümle: "Ve sakın üzülme, artık ikimiz de biliyoruz ki: Bu dünyada aşıklara yer yok." Keyifli Okumalar.
Âşıklara Yer YokTarık Tufan · Doğan Kitap · 20234,558 okunma
Esra isimli okura yanıt verildi
Sҽɾƙαɳɳ
Okumak, okuduğunu anlamak ve en önemlisi o hissiyatı yakalayabilmek... Her kitapta aynı olmuyor belki ama en azından sende bir iz bırakıyor. Hatırlamanıza ve yeniden hissetmenize vesile olduysa sevindim. Teşekkür ederim.