Elif

Psikoloji bozan cinsten…
Frankestein… Kendi yaratıcısının bile korkup kaçtığı yalnızlığa terk ettiği varlığı, insanlar nasıl kabul edecekti? Her varlığın bir eşi, dişisi vardı peki insanın yarattığının neden yoktu? Bir varlık yalnız kalırsa, sevmez ve sevilemezse içindeki tüm iyi duygular yok mu olur? Dr Victor Frankestein hastalıklara çare bulmak için insanlıktan daha üstün bir varlık yaratmaya karar verir. Bunun için gece gündüz demeden çalışır ve sonunda bir canlı yaratır ancak yarattığı canlı o kadar çirkindir ki görüntüsünden korkar ve onu yalnız bırakıp kaçar. Yaratık yeni doğmuş bir bebek gibi hiçbir şey bilmeden dünyaya gelir ve insanlar onu gördüğünde zarar vermeye çalıştığı için onları uzaktan izleyerek hayatla ilgili her şeyi öğrenmeye karar verir ve yaratıcısından intikam alma peşine düşer ondan kendi gibi bir yaratık bir dişi yaratmasını ona eş olmasını ister ancak victor bunu reddeder ve yarattığı canavar sevdiği tüm insanları bir bir öldürür bu acılardan sonra canavarı öldürmeye ant içer victor ve yollara düşer ya kendisi ölecektir bu yolda ya da öldürecektir.
Elif
Elimde en uzun kalan kitap oldu işlenen konu ilginç evet ama o kadar kasvetli negatif bir adamki victor zaten iyi olmayan ruh halimi dibe çöktü karanlık yapraklar okudum sanki hiç güneş açmadı sanki kitap boyunca hep geceydi ve kirliydi bittiğine çok memnunum bence merak eden filmini izlesin ben izliycem ama kitabını okuyun der miyim demem arkadaşlar 6/10
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Elif

, bir kitap okudu
Puan vermedi·481 syf.·
2024 70. kitabı
Zülfü Livaneli
8.9/10 · 164,2bin okunma
Elif
Kitabı yorumlamaya başlamadan önce Serenad-Für Nadia yı YouTube’dan dinledim. Bu öyle bir seranad ki notalarında aşk ve acının aynı nota çizgisi üzerinde iç içe geçmiş şekilde dizilmesi sanki… Dinlerken insan kalbinde bir acı, sızı, aynı zamanda da dans eden aşık bir çift hissediyor… Kitap tarih,aşk,dram,siyaset,inanç,din,ırk, daha sayamayacağım birçok şeyden bahsediyor dili sade anlaşılır hikayesi çok derin… İnsanların insan olarak değil dinine göre yaşayıp yaşamamalarına karar verildiği bir dönemdeki toplu ölümler iktidarların siyasi nitelikte yaptığı hareketler çok derin bir kitap olduğunu düşünüyorum yani etkiledi beni hele içindeki o imkansız acılı aşk o ince ruh sanki denize saçılan bir kuş tüyü gibi hassas narin zarif… Bu yazarla ilk tanışmam işlediği konular siyasi yönü bakış açısı herkesle uyuşmayabilir ama adamın siyasi görüşü beni ilgilendirmiyor kitapta sevmediğim abartı gelen saçma gelen kısımlar oldu maya ile maxin gereksiz yakınlaşması ama aslında cinsellikle ilgili olmaması benim okurken hoşuma gitmeyen türdendi bence bu tarz olan yazı Livaneli okurlarını ikiye ayırır mayanın güçlü karakteri mücadeleci tavrı hoşa giden türden bekar güçlü bir anne ve başına gelen tüm olaylara göğüs germeye çalışıp küllerinden doğan yeni bir kadın… biraz aradayım yani seranad beni etkiledi hem de çok ama bir yandan yarım kalan hikayeler vardı sanki yani noldu dediğim acaba ne olacak dediğim bazı olaylar hikayeler aydınlanmadı herkes okumalı diyemem her okuyan da aynı hissi zevki alamaz bunu da söyleyebilirim ama tuhaf bir etkisi vardı işte söyleyeceklerim bu kadar 8/10

Elif

, bir kitap okudu
9/10
·517 syf.·
2024 69. kitabı
Jack London
8.9/10 · 135,3bin okunma
Elif
Aşırı övüldüğü için büyük beklentiyle okuduğum bir kitaptı tabiki. Kitabın başları baya keyifli bir aşk romanı şeklinde ilerliyordu ama asıl verilmek istenen hayalleri uğruna hiç vazgeçmeden çalışan martinin inancıydı bu kitabı okurken insan içinden bir parça buluyor evet diyor işte böyle ve geleceğe dair aşırı umut veriyor bir şeyi insan isterse mutlaka başarır yeterki yeterince çalışsın ve inancını yitirmesin büyük bir başarı hikayesi hayran olunacak kitaptaki alıntılar felsefe atıfları siyasi sosyal görüşler o dönemdeki sosyalizmi çok yönlü çok konulu bir kitaptı içinde kocaman bir dünya vardı her telden her çeşit konu vardı ama kitabı okurken içimden bir eksik var sanki hissine kapıldım meğer o eksik benim kendi hayatımın sonunu bilemeyişimmiş henüz tam anlamıyla yolumu çizemeyişim kitabın sonu tam da tahmin ettiğim gibi düşlediğim gibi bitti ama bu kitabı ben sadece okudum tam olarak özüne indiğimi düşünmüyorum seneye tekrar baştan daha detaylı okumayı düşünebilirim mesela ve her kitap da 2. Kez okunmaz ama bence martin her okunuşta farklı anlam içerir. Martin eden kelimesini sadece bir isim sanıyordum oysa bu iki isim incilde geçen başarı umut çalışma kelimelerini çağrıştırıyormuş. İçindeki alıntılarla dili üslubuyla hayran olunası bir konu işlenmişti. “Zavallı yaşlı bir avare zavallı yaşlı çıbanlarını anlatır” alıntısıyla yorumumu bitiriyorum herkese oku diyebileceğim keyifli dolu dolu bir kitaptı 9/10 eksik 1 puan o eksik hissettiğim yan sanırım