Öncelikle herkese selam nasılsınız? Sözü uzatmadan hemen başlayacağım :) Sabahattin Ali'nin dili bana ağır geliyor sanırdım ancak öyle değilmiş . Bu kitapta büyük ihtirasları gördüm,tutku,acı ve daha nice duyguları hissettim .Raif Bey suskunluğunun haklı gerekçeleri olan hatta nasıl dayandığını anlayamadığım bir adam . Nasıl dayandın be adam diyip göz yaşlarını tutamadığım hatta arada kitabı kapatıp sindirmeye çalıştığım bir roman oldu . Yaşanan lakin tarif edilemeyen baştan sınırları çizilen bir arkadaşlık onlarınki... Kendini sandığı kadar iyi tanıyamaz bazen insan Maria aşk bu değildir dediği şeyin aslında ta kendisi olduğunu anladı. Ask insana bilmediği ya da daha keşfetmedigi yönlerini gösteriyordur belkide eksik olanları tamamlar derler sanırım öyle. Birlikte dahi olsalar hissetmediği ama en icerde kendine ifade edemediği güven duygusu eksikliği yüzünden aşkı tanıyamaz hale gelen Maria, Raif Beyle anladı hem kendini hem aşkı.. Ah Maria sevdikçe yüreğin kocaman bedenin küçük kaldı . Raif 'in on yıl ardından gelen haber hayatı cennet ve cehenneme döndürecek haberlerdi zordu. Okuması bile çok zordu . Kalbim acıdı ...
Hayat ne garip olmaz dediklerin kapında , olur dediklerin uzak sana . Nasıl yani ya plan yapmayalım mı? Düzen peki onu bunu bilmem ama sevin ve sevilin en başta kendinizi . Her sey öğrenmekten o da merak etmekten geçiyor , araştır öğren ne olmuş, nasıl olmuş . Güzel şeyler bunlarr