Çünkü arkadaşlık ancak her insan bireyselliğini unutup başkalarıyla özdeşleşmeye kalkmazsa gelişir. "
Biz kendimizle olmaya dayanamıyorsak, bir başkasından bunu nasıl bekleriz?
Aslında bu kusurlu, sınırlı ve eksik gerçek halimizle, kendimizle baş başa olma yetisi sadece yalnızlığa bir "çare" değil, aynı zamanda başkalarına da sunabileceğimiz bir armağandır.
Sayfa 247 - Anılar, Düşler, Düşünceler, s. 283.