İnsan düşkün de olsa, hatalar yapsa da Allah’ın merhameti hep yanında olur. Dışarıdan ayyaş gözüken biri bile içinde kocaman bir iyilik taşıyabilir. Yani kısacası, düşkün bir adamın, Allah'ın merhametiyle sarmalanmış umut dolu hikâyesi.
*Kitap, hem acı hissettiriyor çünkü Andreas’ın zayıflıkları çok tanıdık geliyor, hem de teselli veriyor çünkü Allah'ın merhameti insanın hatalarından büyük gösteriliyor.
Okuyan kişinin kalbinde şu his kalıyor: Ben de kusurlarımla kabul ediliyorum. Ben de affedilebilirim.