Sevsem seni
Bu göğün altında
Ne gece isterim...
Ne gündüz...
Vakit bir tan kızılı
Bir yanımda şarap
Bir yanımda kalem defter
Bir rüzgar eser durur
Bir ben söylerim dinler
Yalnızlığım...
...
Ben kendimden geçtikçe kendime gelirim;
Yücelere çıkar, alçalmayı bilirim
Daha da garibi, varlığın şarabıyla
Ne kadar ayık olsan, sarhoş gibiyim
Yüreğin de sıkıntı varsa esrar iç,
Ya da birkaç kadeh gül rengi şarabı iç,
Onu içmem bunu içmem der durursun:
Ahmak herif, git zıkkımın pekini iç.
Dünya üç beş bilgisizin elinde;
Onlarca her bilgi kendilerinde;
Üzülme; eşek eşeği beğenir.
Hayır var sana kötü demelerinde
Dedim: Artık bilgiden yana eksiğim yok;
Şu dünyanın sırınna erişim az çok
Derken, aklım geldi başıma,bir de baktım
Ömrüm gelip geçmiş, hiçbir şey bildiğim yok.