Kvothenin seruveni inanılmaz Fantastik kurgu hiçbu kadar gerçekçi olmamıştır diye düşünüyorum.yaratılan kahramanlar kişilikler bir süre sonra nefes alıyor. betimlemeler ve ayrıntıtılar o kadar iyiki o dünya sanki geçmişte var olmuş gibi hissediyorsunuz. Dialoglar o kadar tutarlı ki Kvothe gerçekten yaşamış
"leonardo da vinci "son akşam yemeği" isimli resmini yapmayı düşündüğünde
büyük bir güçlükle karşılaştı.
iyiyi isa'nın bedeninde, kötüyü de isa'nın arkadaşı olan ve son akşam
yemeğinde o'na ihanet etmeye karar veren yahuda'nın bedeninde tasvir etmek
zorundaydı.
resmi yarım bırakarak bu iki kişiye model olarak kullanabileceği birilerini
aramaya başladı.
bir gün bir koronun verdiği konser sırasında korodokilerden birinin isa
tasvirine çok uyduğunu fark etti.
o'nu poz vermesi için atölyesine davet etti, sayısız eskiz çizdi.aradan üç
yıl geçti...
"son akşam yemeği" neredeyse tamamlanmıştı,ancak vinci henüz yahuda için
kullanacağı modeli bulamamıştı.
leonardo'nun çalıştığı kilisenin kardinali, resmi bir an önce bitirmesi için
ressamı sıkıştırmaya başladı...
günlerce aradıktan sonra leonardo vaktinden önce yaşlanmış genç bir adam
buldu.
paçavralar içindeki bu adam sarhoşluktan kendinden geçmiş bir durumda
kaldırım kenarına yığılmıştı...
leonardo yardımcılarına adamı güçlükle de olsa kiliseye taşımalarını
söyledi,zira artık eskiz çizecek zamanı kalmamıştı.