İnsan zayıflık, kaygı, yetersizlik vb.gibi nedenlerle eyleme geçemiyorsa güçsüzdür, acı çeker; güçsüzlüğün yarattığı bu acı insanca dengenin bozulmasından, insanın eyleme geçme yetisini onarmaya çalışmasından,bütünüyle güçsüz olmayı kabul edememesinden doğar.