Radyo Adam

Radyo Adam
@RadyoAdam
Kendi çapımda birşeyler karalıyorum işte...
Radyo Programcısı-Neyzen
Ankara
7 Temmuz
81 okur puanı
Haziran 2020 tarihinde katıldı
Her şeyi çöpe atmışsın da Çöpü atmaya varmamış elin…
1000Kitap
Radyo Adam
👏👏
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bazı geceler var. Uyuyamıyorum. Bedenim yorgun, ama içimde başka bir yorgunluk var. İnsan bazen uyumak değil de… Sanki bir şeyleri bırakmak istiyor. Neyi mi? Belki suskunluğunu. Belki geçmişini. Belki de hiçbir zaman adını koyamadığı o “eksik” duyguyu. Cam kenarına yaslandığım her otobüs yolculuğunda, kendime soruyorum: “Yaşam dediğimiz şey… Gerçekten yaşıyor muyuz?” Yoksa bir yere yetişmeye çalışırken… Birilerine bir şeyleri kanıtlamaya çalışırken… Hayatı sadece yanımızdan mı geçip gidiyor bırakıyoruz? Bazen diyorum ki, hayat; farkında bile olmadan biriktirdiğimiz, ve çoğu zaman kullanmayı unuttuğumuz anılardan ibaret. Bir fotoğrafın kenarında yarım kalmış bir gülümseme. Bir defterin köşesine iliştirilmiş kurumuş bir yaprak. Bir sesin yankısı… Belki de bir veda cümlesinin içinde unutulmuş bir "keşke". Ama sonra ölüm geliyor aklıma. Ve her şey değişiyor. Yaşamın kıymetini anlatan en sessiz öğretmen gibi. Bağırmadan… Korkutmadan… Sadece dokunarak geçiyor yanımızdan.
1000 Kitap
Radyo Adam
Teşekkürler sonuna kadar okuyup paylaştığınız için 🙏
"Bir kitap okudum, insana bütün bakışım değişti."
9/10
·200 syf.··
2024 28. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Mart 2024 16:08
Kaç hayat tanırsın bir kitapta? Kaç yolculuğa çıkarsın? Ve kaçından sağ çıkabilirsin bu yolculukların? Yaralar vardır, kabuk bağlar. Kurcalamadığın zaman kanamaz. Ama bir gün bir bakmışsın, deşilmiş yaran. Hiç olmadığı gibi, hiç olmayacak bir zaman. "Sana hangi derdimle ağlayayım bil­mem ki," diyordu İskender Pala Bülbülün Kırk Şarkısı'nda. Öyle bir kitap okudum ki şimdi, kimin hangi derdine ağlayayım, kime hak vereyim bilemedim. Gerçek hayatın bir yankısı gibiydi, kimin penceresinden baksam vardı bir haklılık payı, hangi eve konuk olsam düştüğü yeri yakıyordu ateş. Ortak olan tek bir şey vardı, en çok ailesinden yaralıydı insanlar, bir ömür geçmeyecek, bir kuşağa sirayet edecek bir yara varsa aile yarasıydı. Başka bir kitabında öyle güzel anlatıyordu ki yazar bu durumu: "Ayakkabı vurduğunda ayağının arkasında bir yara açılır, ço­rap giydiğinde o yara çoraba yapışır, çorabı çıkarttığında ka­buk kopar ve tekrar kanar. İyileşmesi zaman alır. Ayakkabı­yı çorapsız giyemezsin, çorapla giysen yine yapışır. Aile yara­ları biraz böyledir. Yürümekten vazgeçemezsin ve attığın her adımda canını acıtmaya devam eder." "Evde, yani 'aile içinde' de yalnızdım," Budala kitabında geçen bir Fyodor Dostoyevski cümlesi... Ama bu esere öyle yakışırdı ki... İnsanlar yalnız. Kalabalıklar içinde, aile içinde... Yalnızca yalnız değil, birbirlerinin katili. "Silahlar insanları öldürmez, insanlar insanları öldürür," der Ziya Selçuk, günden güne, eritip bitirerek, sindire sindire öldürürler. Gönül Dağı diye bir dizi var, izleyenler bilir. Her kahraman kendi hikayesini kendi ağzından anlatır. Vay be dersin, ne hayatlar var! Kimse durduk yere kötü, taş kalpli, aksi olmaz. Vardır bir hikayesi. Teyzem var mesela. Küçükken hiç sevmezdim, çok katı bir kadındı. Büyüdükçe hak verdim, yedi çocuğu oluyor, hepsi art arda ölüyor, sekizinci
Edebiyat
Söyleme BilmesinlerŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 202524,5bin okunma
zahra isimli okura yanıt verildi
Radyo Adam
Çok güzel bir analizdi yüreğinize sağlık Mikail Balcı
Var oluşların ya da yok oluşların hikâye olduğu bir platformda dost aramak... Heyhat!!!
İnsan ve Duygular
Radyo Adam
👌👌👌