" O vakit iyi geceler. Sabah seni uyandırırım."
" Sen benim çalar saatimsin" dedi çocuk.
Yaşlı adam, " Yaşlılık benim çalar saatim" dedi. " İhtiyarlar neden o kadar erken uyanır ki? Bir uzun gün daha yaşamak için mi?"
" Köyümden evreni, senin yeryüzünden görebildiğim kadar görüyorum ben de.
Öyleyse köyüm, herhangi bir toprak parçası kadar büyük;
Çünkü ben, köyüm kadar değilim,
Gördüklerim kadarım."
Fernando Pessoa