Wilhelm, aşk olmasaydı dünya nasıl bir yer olurdu ki? Sihirli bir fener ışık yaymazsa ne işe yarar ki? İçindeki alevi canlandırman gerekir ki parlak figürler duvara yansısın ve aşk bize belirsiz gölgeleri gösteriyorsa bizim hala mutlu olma şansımız vardır.
Onu hayatta en çok koruyan kişi annesiydi. Aklıma Borodino Savaşı’nda yaralanıp yere düşen ve gökyüzüne bakarken “ Annemin onca şefkat gösterdiği bu bedeni niye delik deşik etmek istiyorlar ? “ diye düşünen Prens Andrey geliyor.