Bu kitapta insanı hüzünlendiren hisler var. Bir çocuğun babasını kaybettikten sonra ondan kalan bir anahtarın peşine düşmesini konu alıyor. Kitabın detayları ise aslında bir amerikan halkının içsel hesaplaşması gibi. Dresden bombardımanı gibi tarihi olaya da değiniliyor. Dede, baba ve torun arasında yaşanan kuşaklar arası aktarım var. ilmek ilmek işlenmiş bir roman. Okuması ve dili keyifliydi. Yazar biraz şifreler koymuş da bunları çözüyormuş gibi de hissettiriyordu okurken.
İkiz kule saldırısı, Dresden Bombardımanı, geçmiş-gelecek ikilemleri derken kitabın sonu özellikle beni çok etkiledi. Sonlardaki anne-çocuk diyalogları da aynı şekilde duygulandırdı.