İnsanlar okunmamış birer kitaptır... En basitleri hakkındaki hükmü bile tamamının okunmasına bırakmalı... Biraz derince olanların ise, iyice okunduktan sonra üzerinde az veya çok düşünmek lâzım...
Keşke işlediği her günah kesin, gecikmesiz cezasını da beraber getiseydi, böylesi çok daha iyi olurdu... Ceza görmekte kişiyi arındıran bir şey vardı... İnsanın adil bir tanrıya yönelttiği dua "Günahlarımızı bağışla," değil de, "Hatalarımız için bize ceza yolla," olmalıydı...