" Her şeyden nefret ediyorum. Yeni evden, okuldan, arkadaşlarımdan nefret ediyorum. Büyükannelerden nefret ediyorum çünkü ölüyorlar. Kedilerden nefret ediyorum çünkü ortadan kayboluyorlar ve kiraz ağacından aşağı inemiyorlar. Sevgililerden nefret ediyorum çünkü "Sana âşığım" demiyorlar. Kendimden de nefret ediyorum cünkü herkes görüyor ama ben göremiyorum."
"Mafalda korku her zaman kötü bir şey değildir, bunu biliyorsun değil mi?
...
Bazen seni çok korkutan şeyler olur...
...
Böyle anlarda korku düşünmene engel olur. Bunun üstesinden gelebilen insanlar büyüyüp güçlenir."
"Artık arkadaş olmayışımız onları üzüyordu. Büyüdükçe arkadaşların değişebileceğini ve yalan söylemeyen kişilerle arkadaşlık yapmanın daha iyi olduğunu bilmiyorlar mı?"