Nedensizce sürekli bende okunma dürtüsü uyandıran bir yazar Mustafa Kutlu. Hiçbir öyküsünü okumadım lakin dergilerde gördüğüm yazıları, sürekli çevremden duyduğum bir Mustafa Kutlu figürü var içimde ama biliyorum o sıcaklığı hissedebiliyorum okumadan. Derken Mavi Kuş ile başlamak istedim. Okumadım, büyüklerimin anlattığı eski Anadolu kasabalarına misafir oldum gibi bir şey oldu. O kitap elimde kaydı gitti, tahmin edemeyeceğim bir sonla afallattı yazar. Ne oldu anlayamadım. Kitap bitmiş ve ben bize yaşatarak betimlediği Ceneviz sokağının da bulunduğu o kasabada ve bozkır boyunca tıngırdayan Mavi Kuş'un (otobüs) içinde kalmış gibiydim. Velhasıl yazar diyorum. Üslubu çok güzel, çok sıcak, baba gibi ve tüm kitaplarını okumam gerektiğini düşündüğüm ilk yazar.
Kitaba kitap olarak bakan, yazarından soyunmuş olarak gören ben ve bir yazarın tüm kitaplarının okunması gerektiğini savunmayan ben bu tabumu Mustafa Kutlu ile bozuyorum, Mustafa Kutlu ile tanıştığım için memnuniyet duyuyorum ve sonraki kitabı olarak "Arka Kapak Yazıları" nı okumak için heyecanlanıyorum. :)