Son dönemde okuduğum en farklı kitaplardan biri. Ya da aslında aşina olduğumuz ama epey zamandır artık görmediğimiz tarzda bir kitap. Dili çok başarılı. Sade ve akıcı. Eline pankart alıp slogan atmadan adalet sistemini, aşk ilişkilerini hatta kendi içsel mücadelesini bu kadar iyi anlatabilmesi çok şaşırtıcı. Biraz Kemal Tahir, Orhan Kemal hatta Dostoyevski okuyormuşsunuz izlenimi veriyor ama çok daha akıcı ve sürükleyici. İyi kitap arayan herkese tavsiye derim. Kitabın konusuna gelirsek ;
Sıradan genç bir adamın basit sayılabilecek bir suç nedeniyle tutuklanıp Silivri Cezaevine konmasıyla kendi hayatını keşfetmesi diyebiliriz. Önce hapisten kurtulma mücadelesi verirken süreç içinde kendi hayatına dair detayları ve adalet sisteminin çalışmasını öğrendikçe gerçek hapishanenin içerisi mi dışarısı mı olduğu konusunda şüpheye düşer. Geçirdiği bu tecrübe onu bambaşka, öfkeli ve kendisinin bile düşünemeyeceği kadar hesapçı ve çıkarcı yapar.