Hacer...

Hacer...
@S_Hacer
"Yalnız hüznü vardır kalbi olanın"
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Güzellik, dilinden anlayanı yüreğinden vurur!
9/10
·175 syf.··
2022 78. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 21 Eylül 2022 16:56
"Hayat ne kadar güzel. Ama bizim gözümüz kör, kulağımız sağır…” (s.81). Doğrusu yaşamın iyi ya da kötü, güzel ya da çirkin olması biraz da nereden baktığımızla ilgili bir konu. Zira insan, bakış açısına göre en zor koşullarda bile hayatın iyi ve güzel yönlerini görebilir. Bazen de sahip olduğu büyük imkânlar içerisinde küçücük sorunlara takılıp hayatı çekilmez ve çirkin görebilir. Bu yönüyle aslında hayat ne iyi ne kötüdür. Onu çirkinleştiren ve güzelleştiren biraz da bizim bakış açımızdır. • • • Yıllar evvel okuduğum bir kitapta iki adam cezaevi penceresinden dışarı bakıyorlardı. Birisi gökyüzüne ve yıldızlara bakıp “Ne muhteşem bir gün!” derken, diğeri de cezaevinin kenarında yağmur sularından oluşan çamur deryasına bakıp “Ne berbat bir gün!” diye konuşuyordu. O nedenle yaşamı olduğu gibi kabul ederek zorlukları ve acılarına karşı göğüs gerebilme ve mutluluğu yakalayabilme adına bakış açımızı çok iyi belirlemeliyiz diye düşünüyorum. • • • Bu kadar mı? Elbette bu kadar değil. Bunun yanında hayatın zorlukları, sıkıntıları ve acılarına karşı da bazen rüzgâr karşısında kanat çırpan bir kuş, bazen de kırılmamak için eğilen ağaç dalları gibi olabilmeliyiz. Yoksa nasıl bir kuş esen rüzgârlar karşısında kanat çırpmayı bıraktığında yere çakılırsa, nasıl bir ağacın dalları esnemeyi bıraktığında kırılıp paramparça olursa, insan da zorluklar karşısında mücadeleyi bıraktığında yaşamın dışına savruluyor. • • • İşte Mustafa Kutlu, “Hayat Güzeldir”de orta ve alt sınıf insanların hikâyeleri üzerinden yaşamın güzelliğinin küçük şeylerde gizli olduğunu ve eğer değerlendirebilirsek küçük anların nasıl büyük mutluluklarla dolu olduğunu anlatıyor bizlere. Yirmi bir hikâyeden oluşan kitabında çocukluktan gençliğe ve ihtiyarlığa; acılardan sevgi ve mutluluğa; kötülüklerden iyilik ve güzelliklere;
Edebiyat
Hayat GüzeldirMustafa Kutlu · Dergah Yayınları · 20115,1bin okunma
Hacer...
İncelemeleriniz gerçekten çok güzel. İyiki 1k da sizin gibi güzel okuyucular var. Emeğinize, yüreğinize sağlık. 😊