Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şadi Evren ŞEKER

Şadi Evren ŞEKER
@SadiEvrenSEKER
Prof. Dr. / CEO
Doktora / Bilgisayar Mühendisliği
Antalya / İstanbul
45 okur puanı
Mart 2022 tarihinde katıldı
Hüküm Hikmet ve Bilgi
Hüküm hikmetin sonucudur. Bilgi, marifet sonucudur. Hikmeti olmayanın hükmü geçerli olmamalıdır.
Sayfa 23 - Hilyetü'l Ebdal: Ruhi Aydınlanmanın Önkoşulları - İbn ArabiKitabı okuyor
Reklam
çevre ve birey ilişkisi
Kişi, kendini geliştirmek içn, kendi beğendiği objelerden, heykellerden, resimlerden bir mekan oluştururken, o mekan da kendisini kuran insana damgasını vuruyor, o insanı üretiyor. ... Zaten özel dedektiflik, Sherlock Holmes usulü dedektiflik, bu iç mekanların oluşmaya başlamasından sonra kamuoyunun gündemine gelmeye başlıyor.
Sayfa 45 - Açık RadyoKitabı okudu
Hiç bitmeyen bir kaynakla uyanış
Gurdjieffin Arayışı onları taşımayı bıraktığımda ya da onlara alıştığım o anda her şey başa dönmekteydi. Hiçbir çıkış yolu yoktu.... Aslında vardı; yalnızca tek bir çıkış vardı kendimin dışında olmak, yani 'Hiç uyumayan bir öğe, bir hatırlatıcı öğe'. Yani, her sıradan/olağan durumumda bana her daim 'kendimi hatırlamayı'
Hanbledzoin Balzeebub'tan torununa masallar kitabında da açıklanan hayvansal manyetizmadır, kozmik maddedir. Kesdjan bedenin kanıdır.Kitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bütün dinler
Kitapta bütün gelişim ve insanlığı (3 beyinlileri) iyiye götürme çalışmaları için 3 temel başlık (ki bunlar inanç, aşk ve umuttur) belirlendiğinden bahsedildikten (ve elbette Aşiyata Şiyemaş daha sonra farklı bir yol izlemiştir) sonra legominizm tabletinden şu sözler nakledilir: "inanç, aşk ve umut bilince inanç özgürlüktür duygulara inanç zayıflıktır bedene inanç aptallıktır bilinç aşkı karşılığında aynısını uyandırır duygu aşkı tam tersini uyandırır beden aşkı sadece tipe ve kutupluluğa bağlıdır bilince umut güçtür duyguya umut köleliktir bedene umut hastalıktır" buradaki 3 beyin için beden, duygu ve bilinçtir olduğunu hatırlatıp, evrenin temel 3 yasası ise syf. 119'da yazıldığı gibi : Kutsal Onay Kutsal İnkar Kutsal Uzlaşmadır dolayısıyla kutululuk ve diğer kavramlar bu bağlamda düşünülebilir.
Sayfa 302 - mitraKitabı okudu
Hace Nasreddin
Konya, Hacı Bektaş ve diğer tasavvuf faaliyet merkezlerini ziyaret ederek Anadolu üzerinden Kars'a geri döndü. Efsanevi Türk bilgesi Hace Nasreddin'e duyulan hayranlık muhtemelen bu zamandan kalmadır.
Sayfa 42 - hermesKitabı okudu
Reklam
legominizm
Gurdjieff, Hıristiyan litrüjisini çok önemli bir bilginin kaynağı olarak değerlendiriyordu. Bu, onun adlandırdığı gibi, eski bilgeliğin görünüşte oldukça farklı bir amaç için tasarlanmış bir biçim altında aktarıldığı bir "legominizm"dir.
Sayfa 43 - hermesKitabı okudu
Güneş Dil teorisi
Kitabın son söz kısmında da Cem Say tarafından dikkat çekilen Piramit tanımı aşağıdaki ifadeleri içeriyor: Piramit: yanal yüzleri tepe denilen noktadan başlıyan ve bir poligonun kenarlarında biten üçgenlerin meydana getirdikleri bir katıydır. Poligon, piramidin tabanı olur. Mısırda ölüleri bırakmak için yapılmış olan büyük mezarlar, anlattığımız şekildedirler. Bu mezarlar, ölüleri içlerinde barındırdıkları için "bıramıt" veyahut "piramit"dirler. Piramitler, Türklerin en eski yapı şekillerinden biridir. Asker çadırları içinde barınılan birer piramittirler ve şekilleri anlattığımız gibidir.
Cisim
Orijinal kitabın ilk sayfasındaki ilk madde "Cisim" tanımı ile başlar: 1. Canlı veya cansız yaradılmış veya yapılmış her şey bir "Cisim" dir. Misal : İnsan, hayvan, ağaç, toprak, (su, ay), taş, masa, sıra, iskemle, kitap, kalem, kağıt. 2. Cisimde üç "Boyut" yahut "Direget" vardır: Uzunluk, genişlik ve yükseklik. Cisimlerde yükseklik olduğu gibi derinlik te vardır.
Medeniyet
Cem Say'ın kaleminden kitapta yer alan kısımda: Medeniyet ona kayıtsız olanları yakan, mahveden kuvvetli bir ateşti, medeni olmayan insanlar da medeni olanların ayakları altında kalmakla karşı karşıyaydı.
4 ve 5
farklı kültürlerde (çin, irlanda veya orta amerika) farklı yörelerden toplanan topraklar üzerinde yükselen anıt taşların (bu yörelerden toplanan topraklar da bu taşların yapımında kullanılmıştır) üzerinde yükselen bir taşın, Maharaja, Thule, Ogygie, Omfalos, Medion (Meidus , Mide) veya Kutub şeklinde isimlendirilen bir hükümdar taş olması ve bu 4 yön, 4 yöre, 4 toprağın, Hermesçilerde asli unsur olan beşinci unsur ile (quinta essentia) veya Esir veya (Akaşa/Ether) ile ilişkilendirilmiştir.
Reklam
Taş ve Ekmek
Mişkan (ilahi mesken) veya şekina omfalos'un maddi temsili olan taş ve yakubun tanrıyı rüyasında gördüğü sırada başının altında yastık yaptığı ve daha sonra sutün gibi diktiği ve üzerine kutsamak için yağ döktüğü taş ile ilgilidir ve ismi de önceleri omfalos'a, yani delfi tapınağındaki bu taşa, verilen betil ismi, ki beyt-el (tanrının evi) veya beytüllahim (beith-lehem) yani ekmeğin evi ve Luz yani mavi şehir, gök yüzü veya yahudilikte çok gizli bir şehir ile ilgilidir.
58
Peki, insanlar bilgiyi istiyorlar mı, arıyorlar mı? Aramaz olurlar mı? Tabii ki arıyorlar! Yoksa siz de mi istemiyorsunuz? Evet ben istiyordum, ama tarih öğretmenimin sözlerini de hatırlıyordum: "İnsanların aradığı, unutuş ve tesellidir, bilgi değildir."
Halk
Halk üzerinde konuştukları zaman ben bu konuda onlar gibi düşünemeyeceğimi, kendime karşı şaşkınlık ve kararsızlıkla duyuyordum. Onlara göre "Halk" demek, akıl ve erdemin, ruh güzelliğinin ve iyiliğin örneği, hemen hemen Tanrısal ve özünde birlik bir varlık, her güzel, haklı ve görkemli şeyin anlamıyla kurulmuş bir yapı demekti. Ben böyle bir "Halk" tanımıyordum. Ben marangozlar, hamallar, mermerciler görüyordum. ... Burada ise tam tersine halkın birliğinden söz ediyorlar, kendilerini onun iradesine bağlı sayıyorlar, kendilerini ondan aşağı bir yere koyuyorları. Ben bunun da tersine, güzelliği ve düşünce kuvvetini asıl bu adamların temsil ettiği ve hayat için, özgürlük için,
Eleştiri hakkı
"eleştiri hakkında sahip olman için, herhangi bir gerçeğe inanman gerek. Siz neye inanıyorsunuz?" Bu adam şöyle bağırmıştı: "Ahlak, özgürlük ve matematik kavramlarını ahenkli bir şekilde bağdaştırmalıdır. Ahenkli, ah... ah... ah..." iki zıt düşünce arasında bağlantı kurduğu zaman çocuksu şekilde gülümserdi. "Sentezsiz yaşanmaz".
34 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.