Gezegendeki büyük avcıların çoğu muhteşem yaratıklar; milyonlarca yıl süren hakimiyetleri sayesinde kendilerine olağanüstü derecede güveniyorlar. Sapiens ise adeta bir muz cumhuriyetinin diktatörü gibi. Daha yakın zamana kadar savandaki orta halli yaratıklar olduğumuz için hâlâ korku ve endişelerle doluyuz, ve bu da bizi fazlasıyla zalim ve tehlikeli kılıyor. Ölümcül savaşlardan çevre felaketlerine pek çok tarihsel kötülük , bu çok hızlı gerçekleşen sıçramadan kaynaklanıyor.
Kitaplara aşık bir adamdan kitap-insan aşkını anlatan sürükleyici,etkileyici bir edebi eser fahrenheit 451. Kitap-insan aşkı ama nasıl? Tehlikeli ve yasak. Neden? Çünkü kitaplar insanların düşünmesini ve hissetmesini sağladıkları için kişide içsel kaosa neden oluyorlar ve toplum bundan tedirgin. Toplum kişisel mutluluk ve huzur peşinde. Gerçeklerden kaçmak,üzülmemek , acı çekmemek için televizyonların hapların esaretini kabul etmiş durumda. Bu nedenle de kitap okuyan ve evinde kitap bulunan insanlar tehlikeli görülmekte ve hemen ihbar edilmekteler. İtfaiyeciler de hemen gelip o evdeki kitapları yakıyorlar ve toplumun kurtarıcısı oluyorlar. Peki bir itfaiyeci kitapları severse, düşünürse,merak ederse, yıldızları,çiçekleri ,sohbet etmeyi kesfederse,dünyayı hissetmek isterse...insanları duyguları ile buluşturmak ,sevmeyi kesfetmelerini isterse...
Okumanın, güzel anlamı olan bir film izlemenin,bir insanla tanışmanın dünyayı değiştirebileceğini düşünmüş müydünüz
Ama çok eskiden ,kitaplar elimizin altındayken bile onlardan aldığımız şeyi kullanmadık......ne yaptığımızı sorduklarında şöyle diyebilirsiniz : Hatırlıyoruz. Uzun vadede bu sayede kazanacağız