Zweig'ın bu novellasını, yazın Gazi Üniversitesi'nin çimlerinde, ablamın sınavdan çıkmasını beklerken okumaya başladım. Devamını da aynı gün içerisinde trende Eskişehir'e gelirken bitirdim. Hikaye sizi kendine bağlıyor bu yüzden çabucak bitiveriyor ancak edebi değeri sebebinden bu kadar hızlı okumak yerine sindire sindire okumanızı öneririm. Yoksa şimdiden uyarayım ağır boşluğa düşüyorsunuz. Trende kitap okumanın verdiği ayrı hazla bitiverdi hemencik.
İki gün etkisinden çıkamadığımı hatırlıyorum.
Belki kendinizdeki hiç bilmediğiniz yönlerinizi bile keşfediyorsunuz. Kitaptaki yaşlı, zarif kadın karakteri o kadar gerçekçi ki... Eminim her okuyan, cinsiyet fark etmeksizin kendinden bir şeyler görecektir ana karakterde. Okumayan var mıdır bu mecrada bilemiyorum ancak okumadıysanız eğer şiddetle tavsiye ederim.