Samet inam

Samet inam
@Sametinam20
Naçizane Notlarım
7/10
·368 syf.··
Beğendi
·
2019 3. kitabı
WE HAVE NO IDEA Kitap basit bir dille yazılmış, ki bu da bilim kitapları için aranan özellik. Sayfa başına en az bir şaka düşüyor, bir yerden sonra sıkıyor. Fakat, konunun çerçevesini sıkmadan veriyor. Kitaptan notlar çıkartmıştım, onlar üzerine internetten araştırma yaptım ve belki birileri yararlanır diye buraya koyuyorum. Bilal’e anlatır gibi yazacağım, korkmayın. britannica.com/media/full/topi... Aha atom! “Atom fiziğine de profesörlüğe de lanet olsun!”daki atom. Atom Fiziğine de Profesörlüğe de Lanet Olsun! - YouTubeyoutube.com › watch Lisedeki derslerden hatırladığım kadarıyla, atomun resmi buydu bize gösterilen. Çekirdekte artı(+) yüklü protonlar ve yüksüz nötronlar ile çevredeki yörüngede dolanan eksi(-) yüklü elektronlar. Anlamayacağımızı düşündüklerinden mi anlatmadılar yoksa kendileri mi pek anlamadılar, orasını bilmem ama günümüzdeki atom resmi bundan farklı. Zamanında bilim adamları da atomları böyle tasvir ettiler, uzaydaki gezegenler ve yörüngeler misali. Fakat, şöyle bir sorun vardı: çekirdekte artı(+) yük vardı, yörüngede de eksi(-). Artı ve eksi ne yapar, birbirini çeker. Yani, o elektronların yörüngelerde dolaşmaması gerekiyordu, fakat dolaştıkları da kesindi. Ya da onu geçtim, bu elektronların gücü bitmiyor mu yorulmuyorlar mı da taa Big Bang’den beri dönüp duruyorlar? Neyse, bunlara ileride döneceğiz. Bize gösterilen resimdeki ana sorun, elektronların dolaştığı yörüngelerin o kadar da kesin olmaması, yani elektron ha şuradadır diyemememiz. Neden? Çünkü her nesne yani her şey ‘Belirsizlik İlkesi’ne uyar. Heisenberg Belirsizlik İlkesi der ki herhangi bir şeyin tam konumunu ve tam hızını AYNI anda ölçemezsin. Demek istediği, eğer konumu tam olarak ölçersen, hızını tam olarak ölçemezsin, ya da tam tersi. Bir
Bilim
We Have No IdeaJorge Cham · Riverhead Books · 2017132 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
8/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2019 4. kitabı
Öncelikle kitabı almayı düşünenler şunu bilmeli ki, bu konular hakkında önceden pek bir şey okumamışsanız, bu kitabı almamalısınız. Bunun yerine alternatifleri okunup, notlar alınıp, biraz zaman geçtikten sonra, bu kitabı almaları yerinde olur. Bir alt seviye kitaba örnek olarak bkz. Zamanın Kısa Tarihi - Stephen Hawking. Bu kitabı alırsak genel olarak neyi öğreneceğiz? (Tabii ki özenli okursak) 1. Evrenin genişlediğini (tr.m.wikipedia.org/wiki/Kırmızı...) 2. Evren şu an genişliyorsa, başlangıçta tekillik olması gerektiği (bkz. Big Bang) 3. Radyo istasyonlarından gelen cızırtılı sesin Big Bang’ten kaynaklanması ve bunun evrenin her yanında bulunması 4. Evrenin başlangıçta hayal edilemeyecek -milyarlarca kelvin- sıcaklıklarda olması ve bunun parçacıkları direkt olarak etkilemesi 5. Her türlü parçacık -elektron, pozitron, nötrino, karşıtnötrino vs. Şimdilik söylemek istediklerim bu kadar. Tavsiyem, kendinize güveniyorsanız almanızdır. Bu kitabın, popüler bilim kitapları arasında kesinlike yeri vardır. Ayrıca, notlarımı çıkarttıktan sonra, zaman bulabilirsem, bu iletinin altına yorum olarak paylaşacağım.
Bilim
İlk Üç DakikaSteven Weinberg · Tübitak Yayınları · 1998263 okunma
Puan vermedi·272 syf.··
Beğendi
·
2015 5. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2015 00:00
Aziz Nesin yine kendine has mizahi yorumlarıyla gerçek bir zübük portresi çiziyor. Zübük tipini olumsuz özelliklerin somut simgesi olarak çizerken; Zübük ile onun işgal etmek istediği toplumsal konum arasındaki büyük aykırılığı gözler önüne serer. Az gelişmiş ülkelerin siyasi arenasında her zaman "Zübük"ler vardır ve var olacaktır. Yakın geçmişimizi anlatan bu kitabı bence okumalısınız.
ZübükAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 20128,3bin okunma
Martin EDEN - Jack LONDON (Okumadan Ölmeyin!)
9/10
·520 syf.··
2021 116. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 13 Aralık 2021 14:17
Tam, "Dur, daha yeni tanıdım seni!" derken kitabın bitmesiyle ellerimden kayıp giden bir arkadaş oldu Martin Eden benim için. İncelememe başlamadan önce bir itirafta bulunmak istiyorum: Bu eseri spoiler vermeden inceleyecek kadar yeterli görmüyorum kendimi. Ona göre okuyun ki incinmesin hayat mücadelesinde yorgun düşmüş yüreklerimiz. Yarı otobiyografik bir roman. Jack London'ı büyük oranda Martin Eden kişiliğine bürünmüş olarak görüyorsunuz. Dönem aynı dönem, mekan aynı mekan, zaman yine aynı zaman ve yine kahramanlar gerçek dünyadan kahramanlar... Yirmili yaşlarda tabiri caizse halk tabakasından bir genç Martin Eden. Denizcilik ile uğraşırken bir olay sonucunda Ruth ve ailesi ile tanışıyor. Onun burjuvazi ile tanışması aynı zamanda... Ona duyduğu ya da duyduğunu sandığı aşk onu yazılar yazmaya itiyor. Başarılı bir yazar olma adına disiplinli bir çalışma başlatıyor. Büyük hayranlık duyuyorsunuz onun azmine. Ruth'un dünyasına ait olma mücadelesi girdiği aslında. Bu mücadelede onunla aşık oluyor, onunla acı çekiyor, onunla aç kalıyor ve onunla amacınıza ulaşmak için çabalıyorsunuz. Bir aşk insana neler yaptırır? Aşk sandığımız şey aslında nedir? Para nelere gölge düşürebilir? Amacımıza ulaştığımız anda daha mı mutlu olacağız sorularının cevabını alıyoruz eseri okurken... Algernon'a Çiçekler isimli bir eser okumuştum. Başkahraman zeka seviyesi arttıkça derin bir yalnızlığa gömülüyor ve aynı zeka seviyesine düşene kadar o yalnızlıktan kurtulamıyordu. Martin Eden ait olduğu sınıftan kopma mücadelesi verirken burjuva sınıfını da tanıyor. Bu tanıma süreci onu eski sınıfına da yabancı kılıyor ve her iki sınıfa da uzaklaşma başlıyor. Bu durum onu hayata daha da yakınlaştıracak dediğimiz yerde tam bir uzaklaşmanın geldiğini görüyoruz. "Yalnızlığını daha güçlü ve kendini
Edebiyat
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,4bin okunma