Herkes huzurun yolunu soruyor.
Mahatma Gandhi cevaplıyor:
Huzura bir yol yoktur, huzur yolun kendisidir.
Kimine göre okumak, kimine göre bir gülüşte kaybolmak.
Bitmeyen ne var ki? Dünya da bitecek. Güneş bitecek. Yıldızlar bitecek. Kıpkırmızı umudumuz, sevgi yüklü tomurcuk, sen bitmedikçe hiçbir şey bitmeyecek! Yolun başındayız. Sen de bitmeyeceksin sevgilim! Ne güzelsin!
Sonunda kaçıyordu işte! Tutunduklarını bırakıp karanlık bir yamaçtan kuytulara kaymaya başlamıştı; yaşamı boyu öğrenip içine sindirerek savundukları, susuz bırakılmış çiçekler gibi solmayı bekleşiyordu içinde! İrkildi. Onları yitirirse ne gücü kalırdı ki?