"Bülbüller bir şey yapmazlar. Yalnızca öterler. Bahçelerdeki tohumları yemez, çiçeklere zarar vermezler. Yalnız bizim için tatlı tatlı öterler. Bunun için bülbülü öldürmek günahtır.” Bu cümlelerle yazarın ince bir nuansla şuna atıfta bulunduğunu düşünüyorum : kitabın bahsedildiği tarihlere bakarsak iki savaş arası dönemde sömürgeci devletlerin arayışta olduğu ve emperyalizmin hat safhada olduğu bir dönem dolayısıyla Afrika kıtasının bir emperyalist çöplüğü haline geldiğini söyleyebiliriz ve orada yaşayan siyasi halkın hiçbir suçu olmadan, kimsenin toprağına girip sömürmeden yalnızca tenlerindeki renk hücrelerinin fazla olması sebebiyle hayvani muamele edilmesi de yazarın gözünde büyük günah olarak nitelendirilmiştir
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bülbülü öldürmek " to kill a mockingbird" .
Bu kitap 1930'lu yılların Amerikasinda bir kasabadaki yasam tarzını toplumsal biçimi ve buyuk buhrandan sonra Amerikaya olan ekonomik etkiyi anlatır.Olay scout adında küçük bir kız çocuğunun gözünden sürükleyici bir şekilde anlatılır. O dönemde siyahilere nasıl ırkçılık yapıldığı çerçevesinde dönen bir olaydır. Aynı zamanda küçük kızın avukat olan babası Atticusun çocuklarına öğretileri kitabı okuyan tüm insanlığa verilen dersler ile didaktik bir anlatım katar bu da onu evrensel bir kitap haline getiriyor .