Üniversitesi yıllarında aldığım aldığım o edebi hazzı hatırlattı bu kitap bana. Elif Şafak'ın Ustam ve Ben, Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı ve Beyaz Kale eserlerindeki tarih cezbetmişti beni. Burada ise tarihle yoğrulmuş muhteşem bir edebi kurgu var. İhsan Oktay Anar çok bilinen olaylara, felsefeye öyle güzel cümlelerle değiniyor ki bunca bilgi donanımı nasıl edindi, nasıl böyle güzel kaleme aldı diye insan hayranlık duyuyor gerçekten.