Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sefer YORGUN

Sefer YORGUN
@SeferYORGUN
Hakkın hatırı âlîdir. Hiçbir hatıra feda edilmez.      34:50
İnsan olmaktan maksat Hakk'ın marifetini hâsıl etmektir. #esrefoglurumi
Reklam
Yunus' un hararetini bizim tıkalı damarlarımız anlamaktan mahrumdur. Nurettin TOPÇU Hoca
Akıl kalbe unutması için baskı uygular fakat kalp unutmaz. Çünkü tam unuttum derken, bir şarkı çalar, biri onun gibi güler, biri onun gibi kokarak yanınızdan geçer.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Aşk hiçbir zaman büyük kalabalığın hayranlığı ile kuşatılmamıştır. O bilakis ızdırabın dostudur.
Kalbin ortaya koyduğu öyle sebepler var ki akıl onları asla bilemez...
Reklam
Ölüm daima gözünün önünde olsun. O zaman asla adi endişelere düşmezsin ve hiçbir şeyi fazla coşkunlukla arzu etmezsin. Salih Mirzabeyoğlu - Marifetname
Biz Anadolu çocukları tek taraflı sevgiye alışıktık. Karşılık beklemezdik.
Sayfa 16
Kur'an dış dünyadaki delilleri afaki, iç dünyadaki delilleri de enfüsî deliller olarak niteler. Afaki deliller vasıtasıyla insan eserden müessire, yaratılandan yaratıcıya ulaşır ve alemdeki amaçsal birlikteliğin sırrına erer. Enfüsî deliller aracılığı ile de kendisinin bu birliktelik içindeki konumunu ve vazifesini anlar.
Sayfa 20
Modern devrin insanı, olağanüstü teknolojik gelişmelere rağmen, dini inkar eden pozitivizmin ve dini bilimleştirirken bilimi dinleştiren rasyonalizmin doğurduğu sosyal ve ruhsal bunalımların içinde bocalamaktadır. Ulvi boyutu sıfırlanmış materyalist yaşam felsefelerinin çepeçevre kuşattığı 21. yüzyıl insanı, aşkın referanslarını ve uhrevi kaygılarını kaybetmiş, gerçek mutluluğa haz eksenli bir yaşamla ulaşmaya çalışmış, fakat başarılı olamamıştır.
Sayfa 12
Reklam
Kilise, düşünen adam değil, inanan adam istiyordu. Ama nasıl inanan? Skolastik düşüncenin getirdiğine inanan ve bu çerçeve içinde bile düşünmeye, yani tefekkürde bulunmaya kalkmayacak kadar iradesiz veya fanatik biçimde inanan insan istiyordu. İslam’ın inandıktan sonra derinleşmeyi; tefekküre yönelerek taklidi imanını tahkiki imana ulaştırmayı bir ibadet sanan anlayışıyla, kilisenin tefekkürü aforoz eden anlayışı arasında bir uçurum vardı.
Sayfa 18
Batılı ve İslami düşünce tarzında ölüm temel faktör olarak rol oynasa da ölüm hadisesine bakıştaki niyet farklıdır ve bu farklılık her iki insan tipini farklı bir hayat telakkisine götürür. Birinci telakkide ölüm, bir yok oluş, hiç var olmamış gibi bir hale dönüş, ademe mahkumiyet; ötekindeyse amellerin bitip hesap vermenin başlangıcı olan an ... Böylece ölüm, birinde hayatı bir haz aracı olarak kullanmaya iterken, ötekinde kul olmanın gereklerine riayet etmenin uyarıcısı oluyor.
Sayfa 103
Allah'tan başka ilah tanıyana Allah her şeyi ilah kılar. Allah'tan başkasına kulluk edeni Allah her şeye kul eder.
Sayfa 99
69 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.