İnsan yaşadıkça,gördükçe değişimin tâ kendisi olur.Jack London kısacık öyküyle insanın ömründe nerdeyse her gün yaşadığı; nasıl değişebileceğini ,değiştikten sonra karşısına ölüm bile çıksa değişiminden önce ki hayatına dön(e)meyeceğini kesinlikle anlatabilmiş.Unga’nın değişimi,Naass’ın gözleri başka dünyalar gördükçe “ Akatan’daki halkım ayı ve balık avlıyor,dünyanın küçük olduğunu sanarak mutlu mesut yaşayıp gidiyordu.” düşüncesiyle Akatan’daki hayatını karşılaştırması ve olayların sonunda Akatan’a gitme düşüncesinin zayıflaması...İnsan acı çektikçe, mutluluğun tadına vardıkça olgunlaştıkça olgunlaşmaya devam eder.İnsan değişmeye mahkumdur.
Pişmanlık,korku,intikam,belirsizlik,utanç,azâp...
Psikolojik kitaplar’ adı altında ki kitaplardan daha çok psikolojik bir kitaptı.Bir solukta bitireceksiniz,eminim.
“Yazarın iyi cümle kurma kabiliyeti ve bir miktar sağdan soldan duyduğu bilgileri sentezlediği bir kitaptı sadece” Yazarın kendi kitabı hakkında ki yorumu ,yine yazarın kendi kitabının 298. sayfasında...Sürekli tekrar eden kelimeler,cümleler silsilesi.Anlatım yoğunluğu bulunmayan,diğer iki kitabıyla karşılaştırıldığında biraz daha iyi olduğu kanısına vardığım kitap.Sanırım yazarın diline edebiyatı bir türlü yakıştıramayacağım...Biraz iç sıkıcı,biraz sürükleyici.Kitabın sonu şaşırtıcı.Sanırım bu da yazarın limbik sistemiyle frontal korteksin etkileşimi :) Kitapla kalın...
Ah testestoron ah .Sen nelere kadirmişsin böyle.... Kadınlar ve erkekler arasında ki farklılıkları açık açık anlatan,anlayamadığımız konularda neden anlayamadığımızı örneklerle açıklayan fakat anında konudan konuya atlayan,bilimi biraz daha sevdiren,eşime biraz daha hak vermeme yarayan bıla bıla ... Güzeldi ,bitti :) Saygılar.
Tamam tamam ,evet mikroorganizmadan ibaretiz.Tamam,ne yersek oyuz.Bağırsaklar=Beyin/ Beyin = Bağırsak. Çok sık konudan konuya atlaması ,vermiş olduğu örnekler ve basit anlatımı her ne kadar beni boğsada kitabı bitirmek boynumun borcudur.İyi ki de bitirmişim ; karbonhidrat bağımlılığımı azaltıyorum ,iyi ki de bitirmişim ;otlandım :) Sıkılmalarım çok fazla olsada iskenderin yolculuğu güzeldi :;)