Mayıs 2011'de Osman Pamukoğlu 'nun yazdığı yazı:
*
#Irak 3'e bölündü. #Bağdat’taki kukla hükümet doğaya aykırı ve yürümeyecek. #Kuzey’de #Kürtler, ortada #SünniMüslümanlar, güneyde de Şiilerden oluşan siyasi bir yapı teşekkül etti.. #Suriye’nin geleceği de aynen Irak gibi üç’e bölünmektedir ve bu olacak… Irak’ın orta bölümü yani Sünni Müslümanlarla Suriye’nin orta bölümündeki Sünni Müslümanların birleştirilmesine çalışılacak. #GüneyIrak yani #Şiiler, halen İran’ın siyasal etkisi altındadır ve bu zincir; İran, Irak güneyi, Suriye güneyinden Lübnan’a uzanmaktadır.
*
#Çin, #Rusya ve İran’ın ulusal çıkarları her hal ve koşul altında gelgitler yaşasa da, hayati olarak değişmeyecektir. Sırf füze kalkanı projesi bile onları birbirine sıkı sıkıya bağlamaya yeter de artar... ABD yapma etme dese de İsrail’in İran’a karşı tavrı belli ve esnetilmesi mümkün değil...
*
#Arap ülkelerinin sözün ona, örgütlerinin de hali tam bir ‘‘ insanlık komedisi ’’ hele ‘‘ #demokratlık ’’ lafları yok mu? Bunlar tam bir #ABD figüranı, ellerinde tuttukları #petrol kaynakları dışında zerrece bir güce sahip değiller. Her yere el atan batı güçlerinin zamanı gelince bunlara dönebileceklerini dahi akıl edebilecek çapta dahi değiller. Ve bir gün, o zaman da gelecek!..
*
Siyasi ve askeri sorunlar, güneyimizi, doğumuzu ve kuzeyimizi sarmış durumda. ( sanki batımız çok iyi! ) #Coğrafya ve #jeopolitik olarak ortadayız ve kaçınılmaz bir yerdeyiz. Siyasi, askeri ve sanayi gücümüzü biran önce patlayacak kazanın sularında haşlanmamak için hazır hale getirmeliyiz...
*
Link: osmanpamukoglu.com.tr/makale/orta-dog...
Erdal Sarızeybek
*
Barzani deyince..
*
İsrail Filistin çatışmaları da başlayınca aklıma geldi yazayım dedim..
*
Yıllar öncesi..
*
Kamuran Ali Bedirhan, Osmanlı’da Cizre/Botan Emiri Bedirhan Bey’in torunu, Emin Ali Bedirhan’ın oğludur.
*
60’lı yıllarda Barzani’nin Avrupa’daki sözcüsüydü.
*
İstihbarat işlerinin uzmanıydı.
*
Birinci Dünya Harbi ve sonrasındaki süreçte, İngiliz casusu Binbaşı Noel’in zamanı Major rehberi ve tercümanı olarak çalışmıştı.
*
Durum bu.
*
Bu Noel yine Bedirhanlarla birlikte Mustafa Kemal Paşa’ya tuzak kuran Ali Galip vakasındaki Noel’dir.
*
Aradan yıllar geçti, Şalom Nakimon isimli bir Yahudi yazar Kamuran Bedirhan’ın Mossad ilişkilerine ulaştı ve bir ‘ajan’ olduğunu açıkladı.
*
İşte o açıklama:
*
‘Kod adı Yolcu’duydu ve Mossad’dan ayda 50.000 Filistin Lirası alıyordu.
*
Klasik anlamda bir casus değildi. Ancak İsrail’in teklifiyle hassas siyasi işler yapıyordu ve Kürt mücadelesi için İsrail’den yardım alacağını düşünüyordu.
*
1 Nisan 1963’te İsrail’e giden Kamuran Bedirhan, Başbakan David Ben Gurion, Dışişleri Bakanı Golda Meir ve Mossad başkanıyla da görüştü. Bedirhan, İsrail’in teklifiyle daha başka siyasi görevler de gerçekleştirmişti. Ancak her sebepten ise bu görevler hala gizli tutuluyor.
*