Şu kitaba sadece Hasan sabbah'in, hayatını anlatan kurgu kitap diye açıklamak yetersiz olur. Daha çok felsefik bir kitap bu. Kitap çok farklı ideolojiler içermekle beraber, hat safhada viral mesaj da içermektedir o yüzden okuyanın biraz dikkatli olmasında yarar var. Bunda yazarın -Vladimir Balton'un- , Nietzcshe ve Sigmuen Freud üzerine calismalarinin etkisi olduğu düşünüyorum . Zira çoğu yerde Hasan sabbahin yada batınilerin mi düşünceleri yoksa yazarın mi düşünceleri mi diye muammada kalıyorsunuz.
Ne zaman Lucky dilsiz oldu ben ne zaman kör oldum.. Ne zaman! Ne zaman! Günün birinde yetmez mi işte ! Başka günlerden farksız bir günde dilsiz oldu, günün birinde de ben kör oldum. Günün birinde sağır olacağız. Günün birinde öleceğiz. Aynı gün, Aynı an, size yetmiyor mu bu kadarını bilmek ? Bir ayağımız mezarda dünyaya getirirler bizi, güneş bir an parildar, Sonra yeniden gecedir.