Ecel imiş gelen, kayıkta bekler seni
Yıllar önceki fakiri ,unutmamış belli ki
Sâhi,kaç yıl oldu hatrında mı
Kaç yıl oldu yar diyârdan göçeli
Sarsar mı dersin o zulmetBu ateşten lerzan bedeni
Bir onu mu bulur, alışır ademoğlu
Hiç kafeste durur mu ivecendir ruh kuşu
Sarsılır yığılır zorlanır belki ama
Çok geçmeden unutur kâimdir ademoğlu!
Gülbeşekerr
...
Ruhumla söndü alev,sonra ruhum da yandı.
Kül oldu bir yiğidin figanıyla her umut.
Bülbülün küllerine konan puhum da yandı.
Böylesi bir yangını görmedi Nemrut bile.
Kaktüsün gölgesinde nazlı âhım da yandı.
Âhımdır zannederdim en belalı kıvılcım,
Kirpiğine dokunan kanlı âhım da yandı
...
Nurullah Genç