"Teslim olmak her zaman tatsızdır.
Geçtiğimiz yüzyılda insanların teslim olmaktansa kendilerini vurduklarını söylerler.
İşkenceden ya da toplama kamplarından korktukları için değil, işkence altında çözülmekten korktukları için değil,
Sadece utandıkları için."
Çünkü bu korkunç ve boğucu yalnızlık duygusundan kimse beni çekip çıkarmıyor. Burada hiçbir şey istemiyorum artık, her şeyden tiksiniyorum. Bastığım her taştan nefret ediyorum, şiddetli soğuğun nemiyle yüklü kirli havayı solurken işkence çekiyorum. Buradaki her şeyden boğuluyorum, tükeniyorum. Bataklığa gömülür gibi batıyorum.
Sayfa 45 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu