Özgürlük ile otorite arasında sınır her zaman gereklidir ve hiçbir halk, hiçbir Çağ, düşünen hiç kimse ondan uzak kalamaz: Zira otoriteden yoksun bir özgürlük (kaosa dönüşeceği için) özgürlükten yoksun bir otorite (tiranlığa dönüşeceği için) mümkün değildir. Şüphesiz ki, insan doğasının temelinde toplum içinde eriyip gitmek gibi gizli bir özlem yatar; insanlığın tümünü adil bir biçimde nihai barış ve düzen getirecek - dini milli ya da sosyal- belli bir sistemin bulunabileceğine dair kadim kurulduğumuz sökülüp atılamaz.